Vintage incoming (Deel 1)

Bijzonder modelletje. Niet eerder gezien. Misschien dat @Maurits iets in zijn administratie kan terugvinden over dit model.

Het nummer achterop correspondeert niet met de systemen die ik ken.
Er is geen Swiss Made print op de wijzerplaat zichtbaar.
Dit horloge is volgens mij van na 1980
Een foto van het werk zou meer duidelijkheid kunnen geven.

2 likes

Datum verzet op dit uurwerk gaat niet aan de stift liggen maar aan het datum verzet wiel die is van plastic en splijt bijna altijd. Je kan metalen vervanging misschien online vinden.

1 like

Helemaal uit Pakistan, voor een donoronderdeel om mijn oudste automaat te redden

17 likes

Nog maar een cool damesje.
image

10 likes

Eindelijk! Hopen dat dit werkt

2 likes

WOW!!!

Zo zeg, is er überhaupt wel iets bruikbaars aan dit uurwerkje?

Ik heb alleen een ankerrad nodig … denk ik

Bovendien is er nauwelijks roest.
Alleen de messing delen zijn verkleurd.
Ik heb goede hoop.

5 likes

Oh ik dacht een hoop pitting te zien op de foto, maar dan valt het hopelijk mee! Het is een bumperautomaat denk ik?

Ik heb overigens ook eens een gokje gewaagd in Japan en er zijn nu 2 Lord Mavels (5740-8000) onderweg. Ben benieuwd of het iets is!
Er zal nog wel wat werk aan zitten :sweat_smile:

7 likes

Ben benieuwd! Kasten zien er nog scherp uit.

Welke band en endlinks zitten er op de bovenste denk je? heeft misschien als bonus potentie op een ander horloge :+1:

1 like

Er zit een Citizenband op, zal vervangen worden.

2 likes

Dankje voor het delen. Fascinerend uurwerk! Niet eerder over gelezen.

Jammer dat er verder nog zo weinig geschreven is over de EL-330, dat is minstens zo’n fascinerend uurwerk, allebei zijn ze hoogstaande uurwerkjes.

2 likes

Laatste aankoop van 2022, komt hopelijk volgend jaar binnen. Spannend. :slight_smile:

14 likes

Naar deze heb ik al een tijdje zitten te loeren. Je ziet ze namelijk niet zo heel vaak, of ze staan tegen prijzen, die niet meer leuk zijn. Deze is echter niet in hele goede staat, maar ziet er nog steeds best aardig uit. Goed genoeg voor mij. Dit is een Seikomatic Weekdater 40898 uit 1964. Dit is de SGP versie van de 13080 (stalen versie), waar ik ook al een 1963 en een 1964 model van bezit. Dit is voor mij wel een soort grail-watch. Ik ben absoluut fan van weekdaters en deze modellen waren de eerste weekdatermodellen van Seiko. Eens kijken wat ik nog kan doen aan de versleten goldplating, en anders is het gewoon goed oppoetsen, dan zie je het ook nauwelijks. Het zal niet zo zijn, dat ik dit horloge dagelijks zal dragen…
289d68d 289d68c

14 likes

Die ziet er nog prima uit. :+1:
Ik kreeg een poosje geleden deze binnen, volgens mij een ouder model, er zit een fijnafstelling op het uurwerk dat ongeveer gelijk is aan de eerste KS en lord Marvel modellen.

5 likes

Een mooie en fraaie 6218! Deze uurwerkjes hebben meer weg van de 62GS. Meer de light-versies… Ze zitten goed in elkaar, zonder al te ingewikkelde fratsen.
Ik heb trouwens een stalen variant van deze 6218. Misschien moest ik ook maar eens op zoek gaan naar een SGP… Jouw exemplaar kan trouwens wel een nieuw glaasje gebruiken…

1 like

Ik heb het glaasje inmiddels al een beetje gepoetst, ik vind het prima zo. :grin: