Thanks, nu hopen dat hij ook een beetje fatsoenlijk loopt.
Ik heb een minder mooi exemplaar van dit horloge met ar1125 uurwerk dat behoorlijk moeilijk te vinden is, ik had ooit als eens meer geboden (te laag) voor een los uurwerk dan dat ik voor dit complete horloge betaald heb, ik denk erover om het glas te wisselen met het horloge wat ik al heb.
Ik had bij rommelmarkt een unieke exemplaar kunnen bemachtigen
Mawi Jump Hour Automatic
Best leuk ding😊
Wat zonden voor zn gaaf horloge, ja ik heb een 1125 horloge over deze werkt en heeft zeer waarschijnlijk een beurt nodig, hij werkt alleen als opwinder want het automaat gedeelte is gedemonteerd.
Vandaag de NA om de pols, Seiko Lord Matic 5606-7310.
Ziet er netjes uit, en inderdaad doet de Quick set van de dag/datumaanduiding het niet.
Vermoedelijk is de kroon niet op de juiste methode terug geplaatst, keertje naar kijken of ik dit zelf kan oplossen zonder al teveel sloopwerk.
Wat een gave band zeg.
Dankje, ik vind hem ook tof. Is gelukkig het originele bijbehorende bandje.
een Explorer 6610 uit 1957 Ik heb ook al heel lang een 114270, ook tof, maar die heeft toch een stuk minder karakter vind ik
Wordt verwacht, deze Citizen Adorex.
Er staat helaas niet op het deksel welk uurwerk er in zit, maar aan de code 4-380 te zien is het waarschijnlijk cal 8000A of 8001A.
Deze uurwerken hebben een tikgetal van 28.800, zijn voorzien van stopseconde en het uurwerk is sneller of langzamer af te stellen via de kroon.
Hier een foto van zo’n uurwerk met gedemonteerde rotor.
Goede avond iedereen, enkele jaren geleden een Pontiac gekregen van mijn grootvader. Wie weet er meer over deze mooie horloge?
Alvast bedankt en een fijne avond gewenst.
nice…