Dan zie ik wat anders; ik zie een verhoogde buitenrand van de wijzerplaat met daarin uitgefreesde groeven . Ben benieuwd; succes met wachten
En eindelijk binnen de douane heeft er rijkelijk lang over gedaan:
Herkennen jullie dit?
Enfin, erg blij want de horloges zien er erg goed uit, inclusief de glaasjes.
Duurt met postnl inderdaad vaak een paar weken.
Ze zien er netjes uit. Maar de twee met krasvrij glas komt wel omdat de glaasjes vervangen zijn en eigenlijk ook een facetglas horen te hebben Hoe is de werking? Dat is vaak nog het grotere vraagstuk.
Die 5jes bedoel je? Edit: die hebben ook zichtbodem. Dusssss…
Oh ja, de werking: lopen allemaal. Datumverzet gaat bij bijna allemaal ook goed.
Ik bedoel de 5216 en blauwe advan.
Klopt als een zwerende vinger. De advan heeft wel een hoog liggend geslepen glaasje echter niet correct idd
Wordt verwacht, deze Meister Anker uit de jaren 80-90.
Het uurwerk is een Harley Ronda 2538 met Micro Rotor.
Het horloge zou niet mijn keus zijn, maar dat uurwerkje is echt geweldig. Leuke aanwinst hoor.
Ja, ik heb het horloge ook alleen voor het uurwerk gekocht.
In 2002 is een restpartij van deze uurwerken op de markt verschenen, Het merk Aristo heeft toen een serie pilotenhorloges met deze uurwerkjes verkocht, deze horloges zijn nog steeds ongebruikt te vinden, en ook het merk Kemmner heeft een stuk of vijftig van deze uurwerken gebruikt in het 007 duikhorloge.
Losse uurwerkjes zijn ook nog steeds te koop op ebay.
“TISSOT T12 automatic DEFEKT”
dat laatste woordje doet het altijd voor mij in objectbeschrijvingen
denk dat het een EPSA supercompressor case zal zijn, optisch alles ok, originele band en kronen
voor het binnenwerkje heb ik onderdelen liggen, dus dat DEFEKT raakt wel opgelost
Hij is binnen, en het is werkelijk een prachtig horloge. En je hebt ook gelijk, maar de groeven zijn niet in de plaat geslepen, maar in een massieve ring, die weer op de plaats vastgezet is. Dus het is wel opgelegd, maar dan als ring…
Zal wel in 1960/61 wel een aardige duit hebben gekost…
Ah, dat had ik dan weer niet gezien, dacht dat die verhoging een geheel was met de plaat
Mooi ding, geniet ervan
Heel nice
Super!!! Proficiat
ik mag niet klagen, deze ziet er ook strak uit