Vintage incoming (Deel 1)

Ha, goed gedaan, unieke aanwinst.
Voor deze kalibers van Harwood is bijna helemaal niets meer te vinden.
Nu maar hopen dat het onderdeel die je nodig hebt nog in goede staat is.

Ik moet die van mij ook nog onderhanden nemen, maar het ontbreekt aan tijd.

17 likes

Geweldig met dat mooie doosje erbij! :heart:

…En gesjareld/gejost … pakketje is spoorloos verdwenen ondanks een track & trace n° :woozy_face:

1 like

Dat is behoorlijk balen. PostNL?
Elke dag e-mailen en blijven vragen waar het is. Goede kans dat het boven water komt.
Sterkte.

1 like

Née bpost…ben al druk aan het zetten op de verkoper want hij is verantwoordelijk…

1 like

Waarschijnlijk veel teveel betaald maar kon hem niet weerstaan, na enkele weken deze op MP aan te moeten zien toch maar de knoop doorgehakt :heart_eyes:

32 likes

Aangekomen na veertien dagen (te voet)…
Nu nog werkend krijgen :relieved:

Een beetje zoeken op het net hoe het werkje uit de kast kan gehaald worden :grimacing:

7 likes

Er is daar iets verschoven, die plaat rondom de subdials zit scheef :flushed:

2 likes

Zeker daarom moet uit elkaar… maar hoe zit dat in elkaar… geen enkel idee :woozy_face:

1 like

Hij is er in ieder geval. Dat is positief.
Wat betreft het werk eraan: dat wordt nog een flinke kluif, vermoed ik. Succes en hou je ons op de hoogte?

1 like

Top!!

1 like

Bonne chance :four_leaf_clover:

1 like

Beide kronen moeten er uit. Goed kijken waar je moet duwen. Staat wel ergens push of je ziet een hendeltje bewegen met een kuiltje waar je op moet duwen. (Kronen bedienen en je ziet wel wat bewegen.)

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Helaas alles op zijn plaats, puchers los …nwe batterij errin geen beweging meer…

Voor in de lade

3 likes

Is dit niet zo’n uurwerk waarbij je 2 punten even moet kortsluiten (elektrisch doorverbinden) voordat hij weer tot leven komt?

Nee. Batterij lekkage bij dit uurwerk tast heel snel het circuit aan, vooral bij de stroom voorziening.
Met een beetje “mazzel” is de hele boel geblokkeerd door oude olie.

2 likes

Ga er de wijzers afhalen… enz is toch imo stuk :innocent:

Er staat wel wat op ebay, zoals een circuit
https://www.ebay.nl/itm/175669933191?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=1346-175129-2357-0&ssspo=cfx8ef1xRx-&sssrc=2349624&ssuid=79HK3l9HQC6&var=475040935690&widget_ver=artemis&media=COPY

En ook wel complete uurwerken.
Anders een goed lopend lelijk exemplaar op de kop tikken

3 likes

Deze is er geweest. Ik durf te wedden dat ie een prachtige batterijlekkage heeft gehad en anders is een pusher niet waterdicht en is er aardig wat vocht ingekomen.

Zie dit maar eens:

Gewoon een donortje zoeken en plaat en wijzers overzetten!