Vintage incoming (Deel 1)

Da’s pech, zo te zien geen batterij lekkage.
Misschien is nog een tandwiel geblokkeerd, de verschuiving van de wijzerplaat kan zijn veroorzaakt door een flinke klap of val.
Hopelijk krijg je deze nog aan de praat :four_leaf_clover:

Ik denk van wel :wink:

Inderdaad, daar is iets niet pluis :grimacing:

Foto is gemaakt bij het openen van de kast… puchers zaten vaste… kan vanalles zijn aan deze Seiko heb er ook niet veel voor gegeven :slight_smile:

…zal de beste oplossing zijn😇

pushers of poussoirs :wink:

Dit soort rommel vlak naast het batterij-compartiment komt helaas vaak overeen met een lek.

Ik ken het helaas, jammer Pierre :cry:

2 likes

Einde oefening. Jammer hoor.

1 like

Nee joh! Donortje van de baai en gaan met dat ding!

1 like

Aquastar 63 projectje incoming

voor een vroege (AS 1701) heeft de wijzerplaat nog veel kleur, benieuwd hoe die er in het echt uitziet

18 likes

Crosspost… Erg blij met deze bijzondere aankoop:

De 7123-823b ‘Root Beer’, tikt voor mij veel boxjes aan waar ik nog naar zocht: vintage (liefst een keer zonder automatisch uurwerk), rode dial, ±38mm (is 38,4), integrated bracelet, geen chrono, geen 13 in een dozijn horloge. Nog even geduldig wachten…

18 likes

Heel gaaf! Heb zojuist stiekem even gekeken of ik er ergens eentje kon vinden, maar het is een lastige.

1 like

Bedankt! Het is inderdaad een zeldzaam model, ik ben er dan ook onwijs blij mee er één te hebben bemachtigd in originele, nette staat inclusief alle schakels én doos.
Het 7123 uurwerk is gelukkig wel vrij gangbaar, onderhoud plegen of (een donor uurwerk voor) onderdelen vinden moet geen al te groot probleem zijn in de toekomst. Ik denk dat dit wel een blijvertje wordt…:star_struck:

1 like

Dat mag ik wel aannemen dat je er blij mee bent. Jeetje wat een juweel. Proficiat.
Zit ik hier maar met mijn simpele Elnix.

5 likes

Nou die mag er ook wezen hoor, prachtig!:ok_hand:
Vind die facet geslepen glaasjes altijd erg leuk. Ik zoek ook nog vaak op de bekende sites naar een Actus, Elnix of Advan etc.
Heb zelf deze groene Actus gehad:

Omgeruild voor deze Lord Matic welke momenteel groot onderhoud krijgt:

Prachtige horloges en perfecte maat voor de smalle pols.:+1:

16 likes

Happy days: de Aquastar '63 is vandaag toegekomen en het rad om de interne lunette te draaien zit er in :hugs: (rad zit enkel omgekeerd waardoor de lunette nu niet draait) - kroon is ook origineel

enkel de veer om het radje tegen de zijkant te drukken ontbreekt, maar ik moest er toch nog ééntje plooien voor @Techca

Over de wijzerplaat ben ik ook meer dan te spreken

onderhoudje, relume van de minuutwijzer, nieuw plexi en het wordt een pracht van een vroege '63

22 likes

Pracht Aquastar!

1 like

Een mooie dresser met zwarte indices en wijzers. Die zie ik niet vaak voorbij komen.

13 likes

Onderweg :slight_smile:

26 likes

mooi, mooi