Vintage incoming (Deel 1)

Ik heb deze prachtige Seiko Turtle incoming. Een 6306-7001 in goede staat. En dat is de JDM-versie van de 6309-7001. Ik kijk er nu al naar uit! Er zal wel wat onderhoud aan moeten gebeuren, naar verluidt heeft het al 20 jaar ongebruikt in een lade gelegen. En deze is van november 1976, dus een van de eerste (aangezien dit model van 1976 tot 1979 is gemaakt.

23 likes

Mooi, ben benieuwd wat je er (niet) aan moet doen :+1:

Wordt verwacht, deze Citizen Deluxe uit beginjaren "60. :face_with_monocle:

deluxe 19j a

deluxe 19j b

deluxe 19j c

18 likes

Schijnbaar heb ik toch een zwak voor vintage Quartz. En het is niet eens, dat ik het model nu echt zo heel erg mooi vind, maar deze versie kon ik toch niet versmaden. Ik heb er al enkele van, maar allemaal met een witkleurige/creme plaat, en nu is het de beurt aan een blauwe plaat. Een veel meer begeerde versie van de 3823-7000. In ieder geval een goed bouwjaar :innocent: : 1972

Wel met de originele bracelet, maar natuurlijk weer voor de Japanse minipolsjes…

8 likes

In een sluimerende zoektocht naar een Bauhaus-stijl horloge liep ik deze tegen het lijf, ben benieuwd wat ervan te maken is:

15 likes

Vandaag deze mooie Omega t17 uit 1930 weten te scoren.
Scherm­afbeelding 2023-05-08 om 09.02.47
Scherm­afbeelding 2023-05-08 om 09.02.11

meer als ik het mag ontvangen uit Duitsland

22 likes

Mooi exemplaar, maar ik denk dat de wijzerplaat opnieuw is opgemaakt. Ik zie geen “swiss” erop staan.

2 likes

Dat denk ik ook. Omega staat ook niet helemaal recht.

2 likes

100% redial

1 like

Gefeliciteerd, veel plezier er van :+1:t2:

1 like

heb ook niet de hoofdprijs betaald :wink: t is een cadeautje voor mijn schoonzus.

2 likes

voor een zogezegde redial kan ik er mee leven, Swiss werd voor de jaren veertig niet altijd op de dials gedrukt had ik ergens gelezen, dus ik hou het in het midden.Ik zal me eens inlichten bij een echte Omega kenner op een ander forum.

Scherm­afbeelding 2023-05-08 om 09.02.59

2 likes

Feel free maar die zegt vast hetzelfde :wink:

3 likes

Origineel zal zoiets zijn geweest: Omega - The Omega Caliber T17

11 likes

Tijd voor de microscoop

8 likes

Handige tool.

Voor mij is een makkelijk te vinden afwijking de gebrekkige uitlijning

2 likes

en het arm ding heeft een onderhoud nodig, en de stem is crooked.

ja mijn expert uit AT heeft mij het ook gemeld, redial.

Uit 1978. Wie is er niet groot mee geworden?

12 likes

Ik ken de Duitse versie beter dan de Nederlandse.

Mooie Timex! Erg leuk!

4 likes