Ik heb ook wat leuks in de post zitten. De precieze leeftijd weet ik (nog) niet, maar ik schat zo 1962-1963…
Een Seikomatic J13085
O wauw, dat is een hele knappe.
Die EL-330 is echt een plaatje zeg. Mooie kast vorm en zeer coole wijzerplaat. Ik heb wel t gevoel dat er toen (toen poep nog met lange oe geschreven werd) meer competitie en/dus gewaagdere creatieve uitingen waren. Enfin. Je hebt m mooi in de pocket die Watch. Lekker bezig man
Tip: Er bestaat een (hobby)site waarbij je t kast en type nummer in kan voeren. Krijg je gelijk de maand en t jaar van je Seiko horloge.
Dat is handig, als je het horloge al hebt. Maar bij dit horloge staat die aan de binnenkant van de deksel. Gebeurde in die tijd wel meer… En dan is het nog maar de vraag of het een 6- of 7 cijferig serienummer is. Seiko heeft in die periode soms wat lastig gemaakt…
En die EL-330 is echt mooi! Net als de andere EL-330, die ik al heb. Ik vind de electromechanische horloges van Seiko wel wat hebben. Qua techniek en uiterlijk. Maar dat heb ik wel met meer Seiko horloges (tenminste, als ik naar mijn verzameling kijk, dan zie ik meer Seiko, dan wat anders… Begin nu langzaam toe te werken naar een Seiko only verzameling.).
En dan weerspreek ik me weer op de vorige post, omdat deze twee ook eraan komen. Een Mondia Skystar 25 automatic en een Seiko Bell-matic 4006-6070 in staal. Ik had al een SGP-model, maar ik heb liever het stalen model… En ze zaten samen in een lotje, dus ik moest de Mondia er wel bijnemen. Echt geen straf, want ik vind het een leuk horloge! Maar waarschijnlijk zal het dan niet lang blijven…
Mooi hoor, veel plezier ermee!
Dank je!
Dat is een superklokje! Hoge kwaliteit. Conditie ziet er schitterend uit voor een horloge van 60 jaar oud. Proficiat.
Dit is er eentje, die ik al langer zocht. Een Seiko Lord Marvel 5740-8000, pre 36K in SGP Arabische cijfers. Hiervan zijn 4 modellen op de markt gebracht (1x rechte indices staal, 1x Arabische cijfers staal, 1x gold=plated rechte indices, en deze, Solid Gold Plated Arabische cijfers). Drie van de vier versie uit deze serie had ik al en nu heb ik de laatste ook te pakken. Deze serie is slechts 1 jaar gemaakt, toen kwam de 5740-8000 met 36K uurwerk. Daarvan is dus het uurwerk en de wijzerplaat anders van.
Er is nog wel wat werk aan de kast en bezel. En er moet ook een nieuw glaasje op, maar die heb ik al klaarliggen…
Er is toch wel weer het een en ander onderweg sommige mooi, sommige voor reparatie of onderdelen:

Nu maar wachten bij de brievenbus
De laatste dagen flink lopen te bieden op de japanse veilingsite, maar steeds overboden.
Ik vond wel twee stuks op ebay.
Een 37mm grote Junghans Quartz die niet loopt.
En een 35mm grote Jean Decret automatic die loopt.
Het is echt een verslaving he?
Kunnen we geen topic openen met AA leden (anonieme aanschaffers)?
De AHA (Anonieme Horloge Aanschaffers… )
Het is een inderdaad een leuke verslaving, ik laat de horloges altijd met een oude camera verzenden.
Vrijwel alles wat ik op de japanse veilingsite koop wordt aangeboden als “junk”.
Ik kom bijna geen advertenties tegen van vintage horloges, die niet als junk aan geprijsd worden…
Daar zitten de mooiste pareltjes tussen.