Vintage incoming (Deel 1)

zijn gewoon hele leuke penanker duikertjes :+1:

1 like

Ouwe Tissot. Zou gisteren komen. Nee toch niet. Hopelijk dinsdag. Of na de vakantie of zo.

23 likes

Nice!
Nooit eerder van gehoord, maar mooi ding hoor!

1 like

Die heeft een hele reis gemaakt. Eerst verkocht op Catawiki, toen aangeboden op 2dehands.be, daarna ebay, en nu opgedoken op hf :grin:
Mooie aanwinst, veel plezier ermee alvast :+1:

2 likes

Ik heb vast wel een glaasje voor deze… Geef de maat maar door…
Ook ik heb een dames Certina zelfde reden, zelfde antwoord van de wederhelft…:sweat_smile:
En nog wel een blauwe wijzerplaat!

2 likes

Mooie , die kan top worden!

Hahaha het is wat met die vrouwen, laatst had ik deze opgeknapt en bij de eerste keer dragen zei ze, “oh maar die wil ik wel hebben”.
Uhm jammer joh, die is van mij :grimacing:

Anyway, bedankt oor het aanbod! Zal nog wel 1-2 weken duren voordat hij binnen is. Ik meld me :+1:

6 likes

:+1:

1 like

Wordt verwacht, een vierkante Citizen automatic.
Aan de code op de achterkant te zien is het uurwerk waarschijnlijk kal 5270, de kast is ongeveer 30x30mm.

citizen square 2a

citizen square 2b

11 likes

Ja die square auto day date Citizens zijn echt tof, veel plezier er mee :four_leaf_clover:. Onder een broer met zwarte dial

11 likes

Dank je! :blush:
Ik had dit model nog nooit gezien, ik kwam hem toevallig tegen op de japanse veilingsite.
Zo’n zwarte is ook gaaf zeg. :slightly_smiling_face:

1 like

Seiko A639. Ben benieuwd.
Schermafbeelding 2023-06-18 om 14.47.04

7 likes

Leuk ding, vrij groot met zijn 38mm
1941 als ik het goed zie? De eerste 1 van het uurwerk serienummer staat half onder de brug.

22 likes

Als het goed is moet deze ook redelijk lopen en is een service nog niet nodig.
Klein detail, volgens mij is de secondewijzer onjuist, en of de uren/minuten wijzers correct zijn waren de meningen van de ‘deskundigen’ uiteenlopend.

Dat kun je wel zeggen, zijn er (tissot) niet veel groter uit die tijd.
Leuke aanwinst :+1:

1 like

Secondewijzer lijkt idd wat lang te zijn, maar het geheel vind ik niet storend.
Gelukkig zitten er geen wijzers met lume o.i.d. op :smile:

2 likes

Deze “Jumbo’s” zijn inderdaad meestal 37.5 of 38 mm. Voor datering houd ik meestal de serienummers op de uurwerken aan, mits zichtbaar. Dan kom je net op 1940 uit, maar zo nauwkeurig is die lijst ook weer niet, kan ook 1941 zijn.

2 likes

Als liefhebber van vintage, moderne en ongewone duikhorloges kon ik tegen dit setje uit de jaren ‘80 geen nee zeggen.

Op Fratello staat een leuk artikel over deze Orient.

Ben benieuwd :smile:

14 likes

Apart ding! Zit er een laser pointer op? :sweat_smile:

Haha, nee daar schijnt een batterijtje in te zitten voor een lampje dat op de wijzerplaat schijnt.

Handig voor als je een grot gaat verkennen :joy:

Er zitten diverse bezels bij voor verschillende doeleinden.

2 likes

Dacht ik wel, maar je weet het nooit hè :grin:

1 like