Vintage incoming (Deel 1)

Wel geinig maar niet wat je verwachtte idd. Geen Swiss op de wijzerplaat :thinking: Hoe ziet de achterzijde eruit?

Wijzerplaat lijkt authentiek. Ik ga gokken: jaren 70/80 vind het geheel wat modern ogen. Is het uurwerk bekend?

Leuk zakhorloge. Laat nog maar een paar foto’s zien, als hij binnen is.

1 like

Die vaardigheid moet je mij eens leren.

Dank je; zal t.z.t. eens wat foto’s maken.

Welke vaardigheid bedoel je? Of was het niet aan mij gericht? :blush:

Helemaal gelijk, Wilco. Was bedoeld voor iemand, die hier vertelde nooit meer dan 25 euro te willen betalen voor een vintage.

1 like

Af en toe lukt het me om iets leuks te vinden onder de 25 Euro, maar meestal vind je voor dat geld alleen maar troep :grimacing:
(hoewel de definitie van troep voor iedereen anders is natuurlijk :blush:)

Ik heb nog geen idee en het uurwerk. Hij is vandaag geleverd en ik zie hem pas op 3 augustus. Dan ga ik zeker kijken naar het uurwerk en posten natuurlijk.
Ik heb niets van deze op het internet kunnen vinden. Ik had zelf geschat jaren ‘60.

hele relevante toevoeging :sweat_smile:

2 likes

ik had het er eerst niet bij staan, maar toch maar gauw toegevoegd :blush:. Ongetwijfeld zullen er een genoeg mensen zijn die mijn aanwinsten van onder de 25 Euro ook troep vinden, maar ook mensen die dingen die ik troep vind weer heel leuk vinden :sweat_smile:

4 likes

Vandaag binnengekomen. Made my day! Veroorzaakte een grote glimlach.

19 likes

Heel leuk :+1:
Grappig ook dat zakje met “Gruen Watch Thing” :smile:

Wat is het trouwens? Gesp voor een speciale band?

1 like

een Gruen gespje voor een dames ribbon band van B&N (bugbee & niles) uit de jaren 20.

Zit zo:

17 likes

Ah, zit dat zo; leuk om te zien.

Ik kom in m’n oude Tissot catalogus ook dergelijke bandjes tegen, wordt “bracelet moire” genoemd, alleen hoe het vast zit en hoe de sluiting eruit zag is niet te zien:

6 likes

Was in die periode de standaard band voor een dameshorloge, dus zat met 100% zekerheid hieraan. Door dit gespje is het verstelbaar.

1 like

Grappig, ik heb een tijdje geleden 2 zeer nieuw ogende dameshorloges gekocht (beide achteraf gezien met een gebroken balansas)

Eentje daarvan had ook zo’n bandje eraan:

De andere had den soort van lederen veter die met klipjes aan de sluiting vast zat, dacht eigenlijk dat dit een nieuwer bandje zou zijn vanwege de staat:

Gezien het uurwerkje en kastmateriaal (Staybrite) zal het toch wel enige leeftijd hebben…

8 likes

Origineel. Was vaker gemaakt van een soort zijde, maar heb ook wel dat leerachtige gezien (is net iets moderner). Jaren 30.

Heet een cordette band.

IMG_8260

10 likes

Leuke info, bedankt!

1 like

Nice!

1 like

Eens een ander type Seiko uitproberen!

16 likes