Vintage incoming (Deel 1)

:star_struck: DIBS alvast :grin:

1 like

Ik was net te laat om een foto te posten als Incoming, dus dan maar als ze net binnen zijn :rofl:

17 likes

Prachtig, allemaal opknappers?

1 like

Ja daar lijkt het wel op, meeste Quartz zijn leeg, maar de meeste mechanische lopen!

Sommige zijn wel pareltjes :heart_eyes:

14 likes

🫣

1 like

Leuk compressortje zo te zien!

1 like

De eerste titanium quartzbeater is al tot leven gewekt en wordt een klushorloge :innocent:

6 likes

Ja klopt, heb deze vorige week ook in het blauw binnengekregen :see_no_evil:

8 likes

Vooral de vierkante :heart_eyes:

1 like

Welke?

4 likes

De Sarcar of de Junghans. Da’s moeilijk kiezen

1 like

Hahah in het echt is de Sarcar veel mooier:

Zal eens kijken of ik hem open krijg om se batterij te vervangen, de schroefjes zien er redelijk fragiel uit

2 likes

Die had ik er ook als eerste uitgepikt! Ik heb ook een Lasita automaat in mijn projectenbakje.

3 likes

Eens wat heel anders… wel een Seiko, maar geen horloge…
Een Seiko Sonora, een transistor klok. Een best interessant ding, want uit zoiets is namelijk het Quartz horloge ontstaan. Seiko bracht deze klokken begin jaren 60 uit. De techniek bestond al langer, maar was nog te groot. En door het in een klok te passen, was er een stap gezet om het kleiner te krijgen.
Nu nog hier krijgen, want het ligt nog in Japan…

20 likes

Sinds het topic waarin @Mafkees de aankoop van zijn Eterna Royal Quartz beschreef heb ik het horloge in mijn achterhoofd zitten. Zeldzaam natuurlijk, zeker in goede staat. Nu deze tegen gekomen bij bekende vintage handelaar uit Brussel, beetje gepingeld en uiteindelijk (waarschijnlijk voor te veel geld :man_shrugging:t3:) gekocht. Heel benieuwd, met name ook naar de bracelet. Hopelijk eindelijk een oplossing voor de geïntegreerde bracelet / genta achtige jeuk!

Zal wat plaatjes posten als hij binnen is!

13 likes

Hij gaat je niet tegenvallen! Dit model lijkt natuurlijk het meest op de Rolex oysterquartz. Daarvan heb ik er aardig wat in handen gehad en ik kan zonder enige twijfel zeggen dat de Eterna beter is. Heel gaaf.

12 likes

Poeh die is ook mes scherp! Dank voor je reactie, nu heb ik er nog meer zin in!

Dit is het exemplaar van @mafkees.
Was best zoeken naar een foto. Ik heb er vrijwel alleen filmpjes van gemaakt omdat hij zo mooi met het licht speelt

2 likes

Dit horloge kan altijd, overal, en is dankzij de schroefkroon en 100m WR ook nog praktisch. En ik vind het cool dat dit hele horloge om het uurwerk heen is gebouwd, waarbij kosten noch moeite zijn gespaard. Hier ga je echt veel plezier van hebben!

4 likes

Dank! Ik zag online en nu ook op jouw plaatje de doos die er oorspronkelijk bij zat. Geweldig toch! Als je nu kijkt wat voor doos je bij een rolex van 10k+ krijgt…