Prachtig inderdaad. Ik heb wel eens de kans gehad om er een los te kopen, maar helaas was dat alleen de houten doos zonder interieur. Daarom maar laten schieten.
De Sarcar krijg ik helaas niet open…
Dat is jammer, gebeurt dat vaker bij vintage horloges?
Aan de ene kant wel te verwachten natuurlijk als ze te lang ergens liggen.
In deze prijsklasse wel
Weet je zeker dat het schroefjes zijn? Drukknopjes komt ook wel eens voor bij dit soort kasten
Ja heb er een uit kunnen schroeven en eentje zit muurvast
Nachtje weken met kruipolie
Weet je zeker dat het die schroefjes zijn? Is het niet gewoon een “schoenpoets-doosje” en kun je met een mesje tussen het goud en zilverkleurig metaal wrikken?
De cuppilard is al gesloopt, alle 4 de lugholes zijn kapotgetrokken, achterkast is verchroomd zamak, dus niet echt te repareren…
Misschien nog goed voor wat onderdelen?
Dat altijd, uurwerkje ligt al in de onderdelenbak .
Ingecalculeerd risico voor als je een grotere partij koopt? Dat niet alles te repareren is.
En dat niet alles de moeite waard is om te repareren. Niet elk horloge hoeft voor het nageslacht bewaard
Ja het meeste was quartz daar begin ik sowieso niet aan (alleen een batterij dan…)
Maar wel gaaf dat je de mogelijkheid hebt om ze te repareren.
Zeer vruchtbaar weekeind. Zojuist belde DHL aan met een pakje uit Duitsland, die ik eigenlijk pas na het weekeind verwachtte:
Een Richard bumper/hamerautomaat
Ziet er nog redelijk uit en uurwerk loopt aardig.
En gisteravond laat nog even in de auto gestapt om een uurwerkje zonder kast op te halen. Een LeCoultre Powerreserve bumper/hameruurwerk.
Ik ben heel blij met beide, maar de LeCoultre Dat was echt een buitenkansje, een hartstikke leuk project voor op termijn.
O die uit Dongen! Gefeliciteerd! Je was me net voor!
Vandaag deze Seiko Weekdater gescoord. Heeft nog wel wat werk, maar dat vind ik niet erg. Maar ik denk, dat deze nog veel mooier oogt op een mooie leren bandje…
Dat zou kunnen.
Kun je een foto plaatsen van het stalen bandje wat er nu op zit? Als dat orgineel is, vind ik het toch een bijzonder fraai bandje!