Vintage incoming (Deel 1)

Het is geen origineel bandje, en aangezien het uit Japan komt, betwijfel ik, dat het bandje groot genoeg voor mijn polsen zal zijn. Dat is in het algemeen nooit zo. Schijnbaar hebben ze daar alleen maar kinderpolsjes (bandmaat 15 is daar heel normaal), terwijl ik minimaal 20cm nodig heb…

Maar deze zou toch wel eens lang genoeg kunnen zijn…

4 likes

Vaak zijn ze zonder omkast fraaier.

Deze leukerd net gescoord, mooie stijl, met zo te zien een ETA 2452 oid erin :sunglasses:

18 likes

Geen horloge, maar een vintage quartz klok. Gruen uiteraard.

25 likes

Leuk ding, Janneke.

1 like

Wordt verwacht uit Moldavië, deze Velona.
Misschien is het nog wat. :smiley:

12 likes

Een vermoedelijk 1950s Ancre met volgens mij een heel fraaie metallic wijzerplaat met spiegelende rand. Afgaande op de foto’s loopt hij nog ook :smiley:

25 likes

Mooi ding; ik zou trouwens zeggen 40’s. Heb een Tissot met een enigszins vergelijkbare plaat en die is 40’s.

1 like

Die lijkt nieuw

1 like

Een oude penanker (vermoed ik) van Timex. Blijkbaar ooit van mijn opa geweest, dus eens zien of hier nog leven in zit.

10 likes

Inderdaad een Timex penanker met het M25 uurwerk en zo te zien uit 1977.

3 likes

Pagina uit de catalogus 1978. Jouw exemplaar staat rechts.

3 likes

Deze is vandaag binnen gekomen, liep erg netjes al met 1,2ms BE en amplitude van 310.
Alleen 76 seconde per dag in de plus dus maar even bijstellen…. Horloge open, rotor even aan de kant doen en “kloenk” rotor blokkeerde, andere kant op en kloenk…
Lager lijkt toch geen speling te hebben, toch maar eens goed kijken en wat zie ik hier toch :rofl:

Fixeerschroefje van de wijzerplaat is losgekomen, de wijzerplaat blijkt ook aan de andere los te zitten, uurwerkje eruit schroefjes vast en klaar! De datumwissel is bij 2 uur dus hier heeft iemand echt heeeeel erg zitten slapen :joy:

11 likes

:face_with_hand_over_mouth:

1 like

Even een snelle schoonmaak beurt met een houtje, waar polywatch en een minuscule hoeveelheid alcohol en hij ziet er al flink beter uit!
Hij loopt wat snel en de amplitude lijkt zo op het oog wat laag. Maar geen apparatuur in huis om dat te verifiëren.

Leuke band erop en koesteren maar. :slight_smile:

6 likes

:stuck_out_tongue:
Ja, je moet t leven toch spannend maken hè. Al is t maar met de DHL

• die onderste Seiko is een Actus 5 met zo’n geslepen glas geloof ik te zien (?!) Heb er zo eentje in t bruin/ fumé. Ooit een in oranje laten schieten op eBay… spijt :thinking: maar tja.
    Ik hoop dat je er iets moois van maakt.

Die Orion is ook echt gaaf met die seconde wijzer helemaal af.
Succes :four_leaf_clover:

Nee die Seiko is een KS (King Seiko) Vanac l, dus nog een trapje hoger dan de Seiko 5.

Die Orion is helaas een penanker, twijfel nog of ik deze ga opknappen en dragen. Hij ligt nog in de projectenbak in ieder geval :+1:

1 like

Ah, ik vond de kast al afwijkend. Heb er nog niet veel verstand van en aangezien Seiko 200 modellen per jaar maakt :yum:
En dat gewoon moeten blijven doen, top spul :heart_eyes:

Succes met de projecten :+1:

1 like

Thanks, er komen er meer binnen dan ik kan afwerken in mn vrije tijd :see_no_evil:

2 likes

Ben je me al voorbij in aantallen?

1 like