Vintage incoming (Deel 1)

Is alweer een tijdje binnen hoor :grinning:

21 likes

Ik probeer te minderen, maar ja, dan moet je ook wat verkopen. En daar zit net het probleem…

4 likes

Ja herkenbaar :innocent:
Soms denk ik, dit of dat horloge mag wel weg, en dan doe ik die weer een keertje om en dan besluit ik toch maar dat hij moet blijven :rofl:

4 likes

Heel chique :ok_hand:

1 like

Non-runner en toch ff om :sunglasses:

13 likes

Daar heb wat minder last van.
Het afwisselen vind ik leuk en als ik dan weer eens eentje omdoet die ik al een tijdje niet gedragen hebt denk ik vaak “oh ja, gaaf, draag ik veel te weinig”.
Maar ik gun mijn horloges graag wat meer draagtijd bij een ander, ben niet zo bezitterig.
Bovendien houdt het de verzameling een beetje dynamisch.

3 likes

Wel leuk!
Toch proberen te fixen…

1 like

Wat een beauty :heart_eyes:

1 like

Dankjewel Rhys :slightly_smiling_face:

Kon het weer niet laten; heb echt een zwak voor zulke oudjes. Tissootje uit de jaren 1910-1920. Niet bijster draagbaar met een diameter van iets van 25 mm. Ik denk een dameshorloge al weet ik dat niet helemaal zeker.

15 likes

Hoop deze komende week binnen te krijgen. Loopt niet, ben benieuwd. Moet in elk geval een nieuwe sub seconde wijzer op.

12 likes

De oudjes zijn het leukst! Vaak ook nog met mooi afgewerkte uurwerken.

Is A.doc de juwelier of het model?

1 like

ADOC was volgens het grote Tissot boek van Estelle Fallet een submerk van Tissot, en als ik het huidige aanbod zie vermoed ik dat die voornamelijk in Japan werden verkocht.
Beetje apart is wel dat er eigenlijk altijd ook Tissot op staat. Dus misschien kun je het ook wel zien als een lijn van modellen. Je ziet ook regelmatig zakhorloges opduiken met ADOC erop, bijna allemaal chronometers, dus ik denk dat het een “dure” lijn was.

Dit kleine polshorloge was denk ik niet nauwkeurig genoeg om chronometer te zijn, maar met 17 jewels en 5 adjustments ook duidelijk niet de goedkope lijn :grin:
Uitbundig gedecoreerd is het overigens niet.

Een ander submerk dat je regelmatig in Japan ziet is Gildys, wat een iets goedkopere lijn was. Die zie je ook nog wel eens zonder Tissot erbij opduiken.

Gezien de smalle bandaanzet vermoed ik een beetje dat hier zo’n moire/lint bandje op gezeten zal hebben. Ik zie in elk geval geen afdruk op het achterdeksel, dus een doorlopende band heeft er in elk geval niet op gezeten:

5 likes

Ach wat is nou 200 helemaal…:wink:

1 like

Mooi afgewerkt is in mijn ogen :blush: high polish, (straight) graining, perlage, anglage op de bruggen. Uurwerk lijkt wat vochtschade te hebben, maar lijkt me dat voorgaande aanwezig is. Wellicht zelfs sunburst op wat wielen. En 17 jewels was toen zeker niet standaard!

Eens, zal op een grosgrain ribbon band gezeten hebben. En wellicht later in haar leven een rekband/metalen band met open lugs einde.

2 likes

Laat het mijn eega maar niet horen :sweat_smile:

3 likes

Klopt, dat zit er zo te zien allemaal op :blush:

Ja veel van die oudjes hebben dat tijdperk ook moeten meemaken :rofl:

1 like

Ik heb er ook nog een liggen waar ze helemaal los gegaan zijn met perlage op de bruggen. Alleen is dat juist een 15 jewel, 3 adj versie, dus eigelijk iets meer basic. Staat ook geen adoc op.

Helaas heeft die niet meer z’n originele kast dus die komt hier niet verder dan de donorbox.

4 likes

Een hele mooie Omega Seamaster 166.003 gekocht. Hij is wel wat verwaarloosd maar alles klopt en de schmutz gaat er wel af na een ultrasoontje of 3 :sweat_smile:

En als extra toetje

24 likes

Dat hoop ik ook van deze Velona. Vond hem op Marktplaats. Eens kijken wat het mankeert, zou niet goed lopen.
Velona Aquatic

13 likes