Alleen de band is al leuk - als hij toch niet goed blijkt
Vandaag mijn Olma de Luxe binnen gekregen. Gekocht als niet lopend met hoofdveer kapot en ontbrekende sub seconde.
Man wat is dit ding mooi in het echt. Zwaar, fijn, mooi afgewerkt.
Weet iemand wat voor uurwerk er in zit?
Wil(de?) er zelf aam beginnen maar misschien verdient deze iemand met meer kunde.
Dubbele NA Atlantic worldmaster!
De een uit NL en de ander van de Balkan en ze komen allebei vandaag binnen. Hoe toevallig is dat?
Bijzondere donkerblauwe dial heb ik nog niet eerder gezien. Het laat de goudkleurige cijfers / indexen mooi tot hun recht komen.
Prima draagbaar, goedlopende Unitas 6300N erin.
Zijn champagnekleurige broer is een restauratieobject. De FHF969N loopt en daarmee is voor nu ook zo’n beetje alles gezegd.
Als iemand nog een Atlantic kroon heeft liggen houd ik mij aanbevolen.
Dat laatste heb ik ook met deze Velona, die net binnen gekomen is. Weet nog even niet wat voor uurwerkje erin zit, maar het loopt niet echt goed…
Maar dat wist ik, eens kijken wat ik daaraan kan doen…
Die met de donkerblauwe plaat is erg mooi inderdaad
“Inktblauw” is toch wel mijn ultieme wijzerplaatkleur:
Dank je! Blauw doet het al snel goed, vind ik.
Jouw hydraulica vind ik heel fraai!
Ja ook compressorkasten heb ik iets mee… deze Hydraulica is qua kleurstelling wel mn mooiste, hoewel deze er ook mag zijn (al ben ik iets minder fan van C shape kasten)
Dit kwam vandaag binnen:
De braille leuk me leuk om gewoon te hebben, de dames horloges zijn eigenlijk voor de onderdelen, maar denk dat ik er toch 2 ofzo ga opknappen en de “Alfa” was een leuk gokje.
Onder het verrotte glas zit toch een gave wijzerplaat!
Die is ook mooi
En precies jouw kleur!
Leuke secondewijzer ook!
Als je toch een van de damesmodellen opknapt, zou ik voor de festiva gaan
Dat is gek genoeg de enige penanker, maar lijkt wel een kwaliteitje te zijn:
Maar die zou ik inderdaad ook opknappen
Goed gesteend in elk geval.
Zelf sleutel ik niet graag aan penankers, maar deze vond ik de leukste smoel hebben van het setje.
Nee ik heb laatst al mn penankers aan Peter gegeven, ben er echt geen fan van…
Deze lijkt zo solide te zijn dat ik het wel aandurf
Deze ziet er wel “te doen” uit inderdaad. De kloven zitten tenminste geschroefd ipv geperst.
Vooral het afregelen van die dingen is een verschrikking.
Veel plezier / sterkte ermee
Praat me even bij aub…welke zitten geperst ?
Ik ben er nog geen tegen gekomen.
Of trouwens…eentje uit de vele merken.
Misschien is “geperst” niet het juiste woord, ben dan ook zeker geen kenner op dit gebied.
Ik refereer naar dit soort uurwerken, waar ik buiten de tiretteschroef niks demontabels aan kan ontdekken.
Misschien zit het allemaal aan de wijzerplaatzijde, maar het nodigt mij niet uit om eraan te beginnen…
Schroefjes zitten inderdaad aan de wijzerplaatkant.
Je bent overigens wel een held OF kompleet gestoord als je je waagt aan zo’n Timex uurwerk.
Daar kan ik over meepraten… Ooit eens een oude Timex gekocht met als bedoeling die geheel uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Ik kreeg al snel het gevoel zo’n goedkoop Chinees ding in handen te hebben… Ik heb het gelijk in de prullenbak gegooid… Niet te doen!