Vintage incoming (Deel 1)

Tof horloge en niet voor de hand liggende keuze :slight_smile:
Wel een (nette) relume gehad op de wijzerplaat of niet?

Gefeliciteerd, je was me net voor, nu kan je weer even vooruit.

1 like

Heb je een winkel overgenomen?

2 likes

Ja kon deze niet laten passeren. Je weet dat ik van C-shape kasten houd en dit uurwerk heb ik al eens in een Omega gehad. Blijven leuk die zoemende stemvorken.

Relume twijfelde ik al over. Met name die dot op twaalf is wel erg fors, maar de rest ziet er daarentegen wel strak uit. Zal het testen als hij binnen is.
Ben vooral blij dat de rest van de wijzerplaat mint is, en dat kroontje nog scherp gekarteld. Dan heeft de binnenkant vaak weinig te lijden gehad :slightly_smiling_face:

1 like

Nou toen ik de namen van de bieders zag moest ik direct aan je denken inderdaad!

@Rhys je zou het bijna denken hè :joy:

2 likes

Volgens mij gaat hij juist een winkel beginnen…

2 likes

WoW!! Dat is een tijdreismachine! Het geeft hoop want dat zou betekenen dat over pakweg 1000 jaar in elk geval de Belgische spoorwegen nog bestaan.
:star_struck: :crazy_face: :thinking: :rofl:

image

Maar gelukkig koop ik echt een stuk minder…

NOT

3 likes

Dat in 2000 het derde millennium startte klopt wel. Maar dat van het derde decennium was miscommunicatie of vertroebeling van het geheugen van mijn familielid.

Lekkah Bezagh!
Man wat een heerlijke voorraad. Scheelt een hoop gezoek en losse onderdelen hier en daar kopen - als je ze al kunt vinden - loopt best in de papieren. Fijn om dit bij de hand te hebben.

Als je in aantallen denkt… ECHT NIET!

5 likes

Prachtige keuze ,geeft indruk van zeer goede kwaliteit te zijn… :+1:

Deze komt eraan ! REX… Nooit van gehoord, meerdere in Mikrolisk maar welke?
Ik kan niet wachten! :roll_eyes:

8 likes

Toch heb ik geen bod gedaan, doe dat eigenlijk nooit. Mail altijd de verkoper en vraag wat hij er voor wilt hebben, en dat betaal ik dan maar, Maar eigenlijk heb ik geen glazen of veren meer nodig, heb van ieder nog zeker 15000 zitten Maar iets later was de advertentie gereserveerd

3 likes

Oh er was een bieder die heette “VintageWatch” vandaar. Ik doe ook nooit biedingen, heeft totaal geen zin.

2 likes

Ja, nu je het zegt, die had ook een bod uitgebracht, Veren en glazen moet je altijd proberen te kopen, de aankoop van je partij die je kocht, is er zo uit. En daarnaast is het gemakkelijk en hoef je nooit te wachten eer je een glas binnen krijgt.

2 likes

Denk niet daf ik deze als hobbyist ooit opkrijg, maar ben er zeker blij mee :innocent:

4 likes

Als er veel forumleden over je vloer komen kan het toch wel hard gaan hoor. :rofl:

3 likes

Een jaar of twee geleden misgegrepen toen ik er een voor een betere prijs kon krijgen.

Nu kwam deze langs en ik kon niet weigeren. Hij komt uit de VS dus dat maakt het wat duurder, maar prima.

Eindelijk een keer een stemvorkhorloge! Enige jammere is dat er geen secondewijzer opzit, dus hij zal niet sweepen.

14 likes

Een Tissot die wat reparatie kan gebruiken.

10 likes

Jemig!

Ik meld me wel als ik weer eens naarstig op zoek ben! :joy::sweat_smile:

1 like