Vintage incoming (Deel 1)

Ik ken dat gevoel, tot die toch niet leeg blijkt te zijn…

1 like

Prio’s… er moet ook nog een laadpaal aan het huis geknoopt worden voor de incoming EV van het werk :nauseated_face:

dat is handig, die dingen vliegen wel eens in het rond bij mij :joy:

2 likes

Tsja, die dingen laad je niet op door beweging van je pols :confused:

1 like

Ik ga even vloeken in de kerk: Tijd voor een applewatch, is wel plicht als je een EV hebt… :joy: :rofl:
Of de hele dag quartz dragen, dat kan natuurlijk ook.

2 likes

Hier zie ik wel een mooi topic in: de match tussen auto en horloge…
Stay tuned!

1 like

waar heb je dat gevonden?

Er zijn grenzen hè :scream:

@Yoeri40, gekocht op een zweedse veiling waar iemand veel horlogemakersspul aanbood.

2 likes

er kan weer een radootje van de lijst geschrapt worden, fedex zou hem maandag komen leveren en deze zal gebruikt worden om de blauw - grijze plaat in, in te werken gezien deze grijs-witte plaat een euvel heeft (de marker thv de 6 zou zwart moeten zijn, vermoedelijk de insert verloren geraakt met de jaren - dat eerst opgelost moet worden. Eens opgelost zal dan voor de grijs-witte plaat ook een kast gezocht worden, nu ja ik kijk uit naar de blauw - grijze dus heel erg vind ik het niet. En de band moet eraf, zal ik weer zo een gestreepte band aan zetten in zwart-blauw. We kijken er naar uit :slight_smile:

13 likes

Laat ik als beginner ook maar eens een incoming posten hier. Ik heb via ebay een leuke Poljot aan kunnen schaffen. Hij is zeker niet perfect, maar daar was de prijs ook naar.

Het idee is dat dit het klokje wordt waar ik leuk aan kan gaan “knutselen”
Daarnaast raakte ik ook verliefd op een andere Sovjet en dat was een Vostok op Vinted.

Ik kan niet wachten tot ze binnen zijn, maar ik moet nog even geduld hebben.

13 likes

Dat is een zeer leuke Poljot alarm! Zie je niet zo heel veel met Arabische indexen.

En de Vostok is ook erg mooi! Ik hoop, dat je er veel plezier aan hebt!

1 like

Deze is onderweg. Wel nog even een gave wijzerplaat zoeken voor deze Seiko KS 5621 uit maart 1974.
Schermafbeelding 2023-10-29 om 12.02.17

7 likes

De Heuer Monaco vind ik al geruime tijd een erg interessant horloge, maar nog nooit 1 in bezit gehad. Nu komt deze ref 1533 eraan. Afwachten hoe die zal bevallen :see_no_evil:

13 likes

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk, dat het verstandiger was geweest om iets meer uit te geven. Losse wijzerplaten zijn meestal soms net zo duur als het horloge zelf… Er staat er nu eentje te koop voor bijna €260 en dat is een veiling…

Dag Patrick,
Klopt wat je schrijft. Ik heb de wijzerplaat ook gezien. Ik heb de afgelopen periodes een paar 5621 voorbij zien komen die nagenoeg sloop waren met een redelijke wijzerplaat voor minder dan €260,-
Er komt wel iets voorbij. Ik heb geen haast.
Dank voor het meedenken!!

2 likes

Uit 1937 een non-runner (met werkende balans) zonder glaasje en met een hilarische wijzerplaat. Iemand heeft geprobeerd deze wat leesbaarder te maken, maar nu zit de secondenwijzer :grimacing:

Met een uurwerk cal 400 wat ik nog niet had. Rannft kent hem niet.

14 likes

Daar is iets niet goed mee, weer een leuk klusje om het weer in orde te krijgen, gaat je lukken, voor de rest ziet het er goed uit , alleen mis nog een wijzer of denk ik dat maar

1 like

De secondenwijzer is waarschijnlijk wel ok. Degene die de wijzerplaat bijgetekend heeft, is echter wat scheef gaan zitten. :face_with_hand_over_mouth: benieuwd hoe het er van dichtbij uitziet.

En idd, de gewone wijzers zijn beide afgebroken.

Denk dat het gaat mee vallen, ziet er toch goed uit.

Ik had bij de japanse veilingsite Jauce al een oude camera en een Seiko Goldfeather in het winkelwagentje staan, er kon nog wel wat goedkoop spul bij. :grin:
Dat werd dus deze oude Citizen, ik weet niet hoe oud of hoe groot, maar hij loopt.
De oude Citizens die ik heb gezien zijn meestal rond de 25mm groot.

De tweede is een niet lopende Seiko zakhorloge met secondestop, ik hoop dat de balansas heel is.

Het bouwjaar van deze Seiko is 37+25= 1962

En als laatste deze rare Citizen Auto Dater 540 21jewels.
De meeste exemplaren die ik kon vinden op het net waren voorzien van een minder mooie kast en een andere karteling van de glasring.
Ook waren de uurwerken voorzien van 17 jewels ipv 21.

19 likes