Dat is mooi, zodra het horloge binnen is zal ik kijken.
Oh ja, en om het makkelijk te maken is er ook een Tissot 17.2R-21 geweest; even opletten dat je niet daarvoor een balansstaf bestelt
Ja, ik ben al verschillende asjes tegengekomen er staat ook bij plateau 36 en plateau 33.
Ik neem aan dat dit de dikte van het uurwerk is?
Nee, dat is de dikte van de passing van de plateausteen; maat G op het tekeningetje. Die kun je pas meten als je de balans uit elkaar gesloopt hebt:
Bedankt, de asjes kosten gemiddeld zo’n €5-7 per stuk, misschien handig om ze beiden aan te schaffen.
Voorlopig maar even wachten tot het horloge binnen is.
Die asjes zijn meestal inderdaad niet zo duur, en beter mee verlegen dan om verlegen. Succes alvast
Mooi doosje!
Wow
Dat is een mooie aankoop zeg.
Thanks @BorisK, @domega en @lassale!
Ik kreeg van @Vintagewatchstuff wat leuke tips voor gereedschap en onderdelen die altijd goed van pas komen en grappig genoeg loopt ik dit setje 2 dagen later tegen het lijf, soms moeten dingen gewoon zo lopen denk ik
Nu nog de rest van de boodschappenlijst afwerken
Die boodschappenlijst is oneindig, zoals je weet.
Net zoiets als de wasmand. Die is ook nooit leeg (hier niet tenminste )
Even voor de niet-intimi, wat is dit?
Dit is duidelijk een vraag van een liefhebber van de buitenkant aan een liefhebber van de binnenkant .
Dit is een assortiment met vervangingsonderdelen van verschillende Incabloc schokbeveiligingssystemen, dus veertjes, dekstenen, chatons etc.
En ja @BorisK, voordat ik mn lijstje leeg heb is hij waarschijnlijk alweer aangevuld
Klinkt als een soort kers op de horlogemakerstaart .
Ja helaas moet ik zowat de hele kersenboom nog kopen
Bodemloze put dus, zoals deze hele hobby .
Dan heb ik nog mazzel dat ik vooral plezier heb van de buitenkant.
Dat zijn mooie vooruitzichten, Maar doe het rustig aan, de tijd komt dat je alles wel zal hebben.
Haha dat komt goed, de horlogepot is even leeg voor nu
Die “kers” zit boven op je balans .
Als je een horloge met zichtbodem hebt kan je m zien zitten