Vintage incoming (Deel 1)

Dat is mooi, zodra het horloge binnen is zal ik kijken. :blush:

1 like

Oh ja, en om het makkelijk te maken is er ook een Tissot 17.2R-21 geweest; even opletten dat je niet daarvoor een balansstaf bestelt :grimacing:

1 like

Ja, ik ben al verschillende asjes tegengekomen er staat ook bij plateau 36 en plateau 33.
Ik neem aan dat dit de dikte van het uurwerk is?

1 like

Nee, dat is de dikte van de passing van de plateausteen; maat G op het tekeningetje. Die kun je pas meten als je de balans uit elkaar gesloopt hebt:

1 like

Bedankt, de asjes kosten gemiddeld zo’n €5-7 per stuk, misschien handig om ze beiden aan te schaffen. :grin:
Voorlopig maar even wachten tot het horloge binnen is.

1 like

Die asjes zijn meestal inderdaad niet zo duur, en beter mee verlegen dan om verlegen. Succes alvast :+1:

1 like

Omdat ik minder ga (of moet gaan) kopen deze keer maar iets kleins onderweg:

16 likes

Mooi doosje!

1 like

Wow :clap:

1 like

Dat is een mooie aankoop zeg.

1 like

Thanks @BorisK, @domega en @lassale!
Ik kreeg van @Vintagewatchstuff wat leuke tips voor gereedschap en onderdelen die altijd goed van pas komen en grappig genoeg loopt ik dit setje 2 dagen later tegen het lijf, soms moeten dingen gewoon zo lopen denk ik :innocent:

Nu nog de rest van de boodschappenlijst afwerken :rofl:

4 likes

Die boodschappenlijst is oneindig, zoals je weet.
Net zoiets als de wasmand. Die is ook nooit leeg (hier niet tenminste :grinning:)

2 likes

Even voor de niet-intimi, wat is dit?

Dit is duidelijk een vraag van een liefhebber van de buitenkant aan een liefhebber van de binnenkant :face_with_hand_over_mouth:.

1 like

Dit is een assortiment met vervangingsonderdelen van verschillende Incabloc schokbeveiligingssystemen, dus veertjes, dekstenen, chatons etc.

En ja @BorisK, voordat ik mn lijstje leeg heb is hij waarschijnlijk alweer aangevuld :see_no_evil:

Klinkt als een soort kers op de horlogemakerstaart :+1:.

2 likes

Ja helaas moet ik zowat de hele kersenboom nog kopen :crazy_face:

1 like

Bodemloze put dus, zoals deze hele hobby :joy:.

Dan heb ik nog mazzel dat ik vooral plezier heb van de buitenkant.

1 like

Dat zijn mooie vooruitzichten, Maar doe het rustig aan, de tijd komt dat je alles wel zal hebben.

1 like

Haha dat komt goed, de horlogepot is even leeg voor nu :crazy_face:

Die “kers” zit boven op je balans :grinning:.
Als je een horloge met zichtbodem hebt kan je m zien zitten :wink:

1 like