Vintage incoming (Deel 1)

Wat voor service gebruik je dan dat je dat zelf moet doen? Heb me daar nog nooit mee bezig gehouden :thinking:

1 like

Mooi horloge :wink:

Nee, helemaal niets hoeven doen. Zorgt Buyee/DHL voor. Maar daar betaal je dan ook iets voor.

1 like

Dat is zover ik weet, sinds ongeveer een maand of langer, je moet de Douane codes invullen achter elk artikel dat je hebt gekocht, anders kunnen ze het niet verzenden vanuit Japan/buitenland.
Ik heb vandaag voor het eerst een zwakke poging gedaan, allemaal verschillende codes voor bv niet edele metalen horloges, handopwinding of automaat, losse uurwerken of onderdelen.
Hier is de lijst, en door de mapjes uit te vouwen kom je steeds verder bij de code die je moet invullen.
Horloges vallen onder code XVIII, ik weet helaas niet of ik het allemaal goed begrepen heb maar er kwamen wel codes uit. :grin:
https://tarief.douane.nl/arctictariff-public-web/#!/taric/nomenclature/sbn?sd=2-11-2023&d=I&cc=&l=nl&ql=nl&ea=false

1 like

Zeer fraaie wijzerplaat Patrick!

Hopelijk loopt deze met een nieuwe batterij. Een vroege uit 1978 :star_struck:

En de volgende is 12 jaar ouder, een 39j Superjet Autodater.

Als die schoon is, en de kroon er weer in zit smoelt die vast erg mooi

14 likes

Heb ik bij Buyee nog nooit hoeven doen, maar overal is netjes belasting over betaald, dus heb zal toch wel goed zijn gegaan.

3 likes

Ik zit bij Jauce, die hadden een poos geleden hierover al een bericht geplaatst.
Vandaag kon er zowaar niets meer worden verzonden, zonder die codes. :frowning_face:

1 like

Zal dan iets van Jauce zijn dan, heb een paar weken geleden nog een verzending van Buyee gehad, niks hoeven invullen :thinking:

1 like

Bovenstaande horloge zijn vorige week verzonden en vandaag aangekomen. Alles tot in de puntjes geregeld. Dhl zorgde voor de inklaring terwijl het nog onderweg was. Buyee zorgt voor de ordentelijk afhandeling en her versturen. Tot nu nooit klachten over gehad.

1 like

Dat is mooi geregeld, bij Jauce krijg je pas op het laatste moment te zien met welke maatschappij het wordt verzonden.Voor de rest wordt alles ook netjes geregeld.
Ik kan altijd nog overstappen. :smiley:

Ik ben aan het wachten op een een hele mooie Verdal.
Nu nog een keer een rekband van 20 mm erbij zoeken.

1 like

Wat dacht je van een JB champion rekband?

Stuur je straks een foto door.

2 likes

Ik ben benieuwd :+1:

1 like

Dat is wel een puntje bij Buyee. Daar krijg je nooit te zien, waarmee ze versturen. Maar als je kiest voor Buyee Air, gaat het vaak via DHL of soms met FedEx. Dan kun je een probleemloze afhandeling verwachten.

2 likes

Kijk eens aan. Ik heb 3 types van de JB champion en 3 andere, ze passen allemaal van 18 tot 20.

4 likes

Welke prijzen denk je aan

Heb je een pb gestuurd

Deze Grand Quartz vind ik prachtig.
Mocht iemand nog een nette goudkleurige 4840-8100 hebben liggen en hem kwijt wil? Denk even aan mij, deze dus:

7 likes

Ik ging niets meer kopen, maar een Pontiac Hydraulica voor €10,- kan ik dan weer niet laten liggen:

14 likes