Leuk.
Mooie kleuren.
Lijkt volgens mij erg op een Alpina, met name de 598. Maar die had incabloc.
Heeft deze dat dan niet? Ik dacht bovenop de balansas?
Hij lijkt er verdraaid veel op. Mij wijzerplaat vermeld 15 rubis ipv de 16 of 17 van de Alpina 598. Misschien een vroegere versie hiervan?
Op de binnenzijde van het deksel een onderhoudsbeurt uit 1947.
B (of D) 47
7s34
Dat pronkstuk van jou heeft zeker geen incabloc. Een oudere variant van die Alpina zou het best wel kunnen zijn. En aangezien ik nergens een Alpina-merkje kan ontdekken is het misschien een door Alpina gemaakte reeks voor… jouw merk.
Duidelijk, dan zie ik het verschil nu ook.
Van Alpina, voor naamloos.
Bedankt voor de uitleg en tip richting Alpina!
Ben ik weer verder gekomen.
Vanavond de kast schoongemaakt.
Al met al een leuk ding.
Merk maakt mij echt niet zo uit, stijl meer.
En een stukje techniek.
Waar ik over kan lezen en naar kan kijken.
Al te veel sleutelen nog niet.
Alle witmetalen bruggen en onderdelen zagen er uit als olie in de regen. Paarse regenbogen zeg maar.
Is dit het resultaat van een soort anti roest behandeling?
Of gewoon het residu van heel veeeeeel smeer olie?
De geel metalen tandwielen leken het niet te hebben.
Dan zijn ze volgens mij verzilverd.
Of verhit als anti-corrosiemaatregel? Dat was mijn eerste gedachte, toen ik de foto’s van het uurwerk zag!
Erg mooi!
En weer een projectje erbij…
Enig polijstwerk is aan deze 60-er wel besteed.
Laat zich niet handmatig opwinden en de secondewijzer legt een rondje af in 50 seconden.
Maar onder de bekraste plexi zit een gave wijzerplaat, de automaat werkt en het datumverzet ook.
Voor nu bivakkeert ie in de projectenbak.
Een update zal terzijnertijd volgen
vandaag komt de postbode hopelijk met dit
en hopelijk is dat ook effectief een automaat, heb het binnenwerk niet gezien, zoniet vliegt ie terug naar Japan
en hopelijk komt de postbode tegen kerstmis dan met dit - maar die ligt in frut en ook geen binnenwerk van gezien, dus dat zal me benieuwen hoe groot de schade zal zijn. Nu ja de prijs was er ook naar
Mooie Sigma-Valmon! Daar is vast een héél mooie van te maken. Gefeliciteerd!
Twee opmerkingen:
Mogelijk moet de voorzijde brushed zijn, en niet polished.
En als het movement een ETA 2452 is, wat ik vermoed, dan is dat waarschijnlijk niet hand-opwindbaar.
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat; te zijner tijd.
Bij die eerste Rado krijg ik een beetje een raar gevoel. Is die wijzerplaat wel oké? Die wijzers zien er ook wat “blikkerig” uit
Bedankt!
Wat betreft niet handmatig kunnen opwinden bedoel ik dat de kroon laat zich niet draaien wanneer ie helemaal ingedrukt is. Wijzerverzet werkt wel.
Uurwerk zal volkomen droog en vuil zijn vermoed ik, daarom heeft ie ook zo’n haast . Beurtje zal m goed doen.
Heb nog even iets beter gekeken en de case lijkt inderdaad heel licht gebrushed te zijn.
ik heb m open gemaakt en het is een ETA2452, zoals je al vermoedde.
Goed om te weten dat die wel eens geen handwind functie kan hebben.
Ik heb hier nl nog een 2452 liggen, die wacht op een nieuw ankerrad. Was ik anders veel tijd kwijt geweest met het opsporen van een fout die er niet is .
Bizar horloge zeg!
In positieve zin dan hè
daarom kochten we hem Cool uitzicht en voorts zien we er niet veel mis aan, komt van bij een rado dealer in Japan
Weet ik veel, het was een “gevoel” gebaseerd op de eerste foto. Veel plezier er mee
Mis: het is een uit de verkeerde serie? Geen day/night.
;p