Vintage incoming (Deel 1)

Ik ben sowieso fan van de Diastar modellen. De hamvraag is: wat zijn die steentjes nu?

Van welk materiaal de steentjes zijn, weet ik nog niet, heb deze nog niet gedemonteerd, is vandaag in de bus gevallen en ik heb griep, dus ja t zal voor later op de week zijn. Ik zie het ook niet goed door het glas, dus als t ie uiteen gaat, zal ik het een keer beter bekijken wat die steentjes nu juist zijn. We vonden het gewoon echt een leuk horloge van uitzicht. Van bij diezelfde dealer heb ik nu nog een diastar onderweg, een diastar 1. De diastar 1 is een pakje ouder dan de diastar hierboven.

Wij vonden die diastars zo lelijk dat ze mooi zijn en dus hebben we er een paar gekocht en dit is dan de diastar 1 die nog onderweg is

10 likes

ja idd, ik vind niet de juiste kast voor onze laatste starliner, degene waar we het meest naar uitkijken blauw-zilvergrijs want blauw is de favoriete kleur en we kijken elke dag heel de wereld rond voor een kast, maar nog niet eentje gevonden. Dat is de wens voor 2024, snel de kast voor onze laatste starliner vinden :slight_smile:

2 likes

Zo jammer dit :joy: :wink:

1 like

Vandaag een dealtje gemaakt op marktplaats wat ik morgen in de Haarlem op kan halen. Ik hou wel van verrassingen dus benieuwd wat ik allemaal aantref in de doos. Hier een paar foto’s van marktplaats.

Ik heb zeker al wat gereedschap gespot dat ik nog niet heb :wink:.

15 likes

Zo daar kan je even mee vooruit!

1 like

Zeker, ik ben ook heel benieuwd wat ik allemaal tegen ga komen. Ik heb het over kunnen nemen voor €150 dus ik denk dat ik er wel een goede deal aan heb.

2 likes

Zag ik daar ook zo’n setje handboeien? Tim weet wel, waarvoor ze zijn…

3 likes

Ik heb ze al vaker langs zien komen, maar ik moet nog uitzoeken waar die precies voor zijn. De polsen van mijn vrouw passen daar sowieso niet doorheen :rofl:

3 likes

Kijk je uit met eventueel radiumresten! Altijd opletten met dit soort lotjes.

4 likes

Ik heb gisteren mijn dosimeter binnen gekregen en ik was al van plan om die er eerst even doorheen te halen. Maar zeker bedankt voor de tip, het kan niet vaak genoeg gezegd worden naar mijn idee

1 like

Als ik het me goed herinner, zijn die voor de balans uit te wegen. Staat ergens in de thread van de Rikketik, want daar had @TKH ook zo’n ding gekocht…

2 likes

dat is een richtacht. daarmee kan je de balansband op slag controleren

3 likes

Dat dus! Volgens andere documentatie zou je hem ook nog kunnen gebruiken ter vervanging van de balanswaag, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

1 like

Beste Martijn, door het schrijven over je gevoel kon ik vannacht toch niet slapen, dus opgestaan en even gekeken hier op het forum wie je eigenlijk was. Dat gelezen, en toen toch maar met de Rado naar mn atelier gegaan. Alles gecontroleerd, zelfs het glas was facet geslepen zoals het hoorde. Toen heb ik het kastdeksel er af gehaald, en daar kwam de aap uit de mouw, een chinees binnenwerk. Nu is de horloge weer ingepakt en gaat terug naar Japan Ben echt blij dat jij met je gevoel mij tot actie dwong. Mijn grote dank daarvoor, je bent echt klasse

17 likes

Goed zeg! Zo zie je maar weer het nut van dit onvolprezen forum! :+1: En sterkte met de griep!

3 likes

Jeetje, ik dacht eigenlijk dat ik zélf fout zat :smile:
Jammer dat ie niet oké was, maar ik ben wel blij dat je er op tijd achter bent gekomen.

5 likes

dankzij jou. Normaal test ik alles en doe ik ook alles open. Nu omdat ik al een aantal rado’s van die dealer kocht die telkenmale authentiek waren, de griep die echt lelijk in mijn lijf zit en vooral de buitenkant die echt perfect overeenkwam met het origineel, had ik de stap open doen overgeslagen. En hoe ziek ik ook ben, het liet me niet los en vannacht om halftwee het bed uit en dat ding open gemaakt. Ja toen was het duidelijk zonder ook maar iets te moeten demonteren, gelijk fotootjes genomen. En gelijk dealer gemaild. Die maakt er ook geen punt van het retourlabel zat deze ochtend in mijn mailbox en maandag pikken ze hem op. Dus toch merci dat je dat vlammetje in me aanwakkerde om toch uit bed te gaan en het ding toch maar open te doen. Dit is wat er in zit, ik kan me in mijn wildste dromen niet voorstellen dat rado dit in haar horloges steekt, zelfs niet in de instapmodellen

zo zie je maar, utierlijk voldeed ie aan alle specs van rado, nummering was in orde, belettering was in orde, facet geslepen glas was in orde, kastafmeting was in orde en dan kom je een chinese prul binnenin tegen, grrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Nu soit ik heb iets anders gezien om met de teruggave aan te schaffen en eerlijk gezegd hou ik nu ook al mijn hart vast voor de 2de die nog onderweg is. Die gaat onmiddellijk open bij aankomst :wink:

12 likes

Die purple horse en die diastar 1 zien er m.i. prima uit gelukkig.

1 like

Misschien moet ik het maar bij Longines en de oudere horloges van andere merken houden. De wereld van fake horloges is een brug te ver voor mijn kennis van namaak jong/nieuwe uitgaves, Als ze die zo goed kunnen namaken is voor mij de lol er wel van af, iedere keer maar af wachten is het wel een echte. Want hoeveel mensen maken de horloge open bij aankomst van hun nieuwe aankoop. Nog niet zo veel denk ik, en ze hebben er ook het gereedschap niet voor. D.w.z. dat er veel mensen rondlopen met een nep horloge terwijl ze voor een echte betaald hebben

1 like