Vintage incoming (Deel 1)

Amaai. Je gaat ze ook niet bij de deur zoeken :sweat_smile:

2 likes

Waar vind je die in godsnaam?

In Oman dus :grimacing:

1 like

:rofl: :rofl: :rofl:

1 like

waar ze staan voor een goede prijs - lees betaalbare prijs - daar kopen we ze, al is het in Timboektoe :wink: En dan zit er nog een rado spacewing kast bij - zoekopdracht voor de dial is al ingesteld, vroeg of laat kom ik die wel tegen. En dan nog een kast + dial voor diastar 1/E en die mechaniek ligt hier volgens mij nog wel ergens en zoniet is dat geen onoverkomelijke rado mechaniek om te zoeken. Straks even opsnorren welke het juist moet zijn, ik dacht de AS 1700 maar kan ook een AS 1800-reeks zijn.

dit is alles wat het was

En zo kruipen we dichter en dichter naar alle plekjes vol en einde zoektocht. Nu ja zolang we de kast voor de blauw-grijze starliner niet hebben zal er altijd 1 leeg plekje zijn. De blauw-grijze starliner is ons meest gewilde horloge, die zou ons horloge verhaal af maken.

4 likes

Echt waar?

1 like

ja echt waar, als er dan nog iets zou bijkomen moet er iets anders weg. Wij hebben jaren gezocht naar “het” horloge dat het voor ons was. Nooit gevonden tot we de eerste rado starliner in huis haalden. Dat is ie voor ons, de blauw grijze die we mankeren is ook echt het enige horloge dat we echt nog willen kost wat kost. Nu ja niet kost wat kost, we hebben de kast gevonden in de vorm van een compleet starliner horloge waarvan we de pplaat dan zouden vervangen, maar kost 650 euro, dat vonden we er toch wat over, dus blijven we zoeken tot we die kast of het volledige horloge aan een betaalbare prijs tegenkomen en ondertussen sparen we de lege plekjes vol.

Maar dan moet alles ook nog onderhouden worden he, dus nog sleutelplezier genoeg over zelfs als alles vol staat :slight_smile:

3 likes

Ik was nieuwsgierig en even een plaatje gezocht.
In Thailand ligt er eentje… maar misschien niet de juiste uitvoerig?

2 likes

idd dit is de 999 starliner, kast is anders dan de gewone starliner. de gewone starliners zijn vrij zeldzaam. Je vindt heel makkelijk de starliner super of de starliner 999 of de starliner 100 of 300, maar de gewone starliner kom je maar zelden tegen.

de kast van de onze is 38,5mm excl kroon en veel strakker dan de 999 kast en de onze is ook zonder bezel, de 999 kast heeft een bezel. Ik heb hem even op foto gezet en de oranje die staat voor 450 te koop in Thailand, dat is de juiste. We hebben er nog een gevonden voor 550 in thailand, maar dan komt er nog 150 resp 200 aan kosten bij en dan wordt het te duur. te meer omdat we bij die verkoper in Thailand al eentje kochten, de day night waar zoveel werk aan was, die met de gescheurde bezel, dus we staan niet te springen om er daar nog eentje te kopen

11 likes

Recent een stenenpers gekocht, daar moet natuurlijk ook een setje stenen bij, incoming dus!

13 likes

“Mumbai radar” gaat bij die oranje wel heel hard zoemen trouwens.

2 likes

leuk dat je die zo snel gevonden hebt. Ik duim mee voor volle buisjes en aanwezigheid van de dekstenen + paletten :slight_smile:

Wij hadden vanmiddag om 15h een incoming, maar gelijk gaan ophalen dus nu is het eigenlijk geen incoming meer want al opgehaald.

de bergeon 4863 verticale boormachine - een oudje maar loepzuiver en oerdegelijk - en een werkende elma vacmatic , we gaan hem een keer uittesten wat dat doet :wink: Heb er weinig vertrouwen in, maar wie weet ben ik mis. En dat werd aangevuld met nog wat andere kleinere dingen., o.a. degelijke oude oliestenen nog de echte arkansas stones, roburperske, AMSA kastopener, zenkers en wat andere kleine dings.

Wel content er mee en heel benieuwd wat die elma vacmatic gaat doen.

10 likes

ja idd, zou me an sich niets uitmaken want er moet de blauw-grijze starliner plaat op, maar die verkoper heeft me vorige keer zo liggen gehad dat ik er dus niets meer kopen wil. We wachten wel tot we de juiste kast tegenkomen bij een andere verkoper :wink:

2 likes

Gelukkig zat er een overzichtje bij, niet compleet, maar toch wel wat:

Wat een mooie vondst zeg! Daar zit weer allemaal leuk spul tussen :+1:

1 like

Een mooie doos om mee te beginnen. De rest komt vanzelf op een dag. Dat is hier altijd zo geweest. Vroeg of laat vind je wat je zoekt, vaak was het hier wel eerder laat dan vroeg :wink:

Dat boormachientje dat zoeken we al 10 jaar, nooit gevonden en ook nooit een aangeschaft, inboren doen we met het proxxonfreesmachientje dat we wel hebben en nu was ik gisteren een franse horlogerie vriend zijn foto’s aan het bekijken en ik zie daar iets staan dat er op trekt, maar zeker waren we niet. Bellen en hij wist het ook niet of het dat was dat we zochten, dus de auto in en gelijk naar daar gereden en het bleek eentje te zijn. Dat is toeval en chance hebben. Alles aan kerst en nieuwprijsjes, dus ja de pret kon echt niet op en ineens ook even bijgebabbeld in ons beste frans

2 likes

Die komt dus nooit meer binnen. Zoekgeraakt tijdens verzending. :angry:

Balen! Wie weet komt ie toch nog opdagen. We duimen :crossed_fingers:

Echt niet. Heb intussen mijn geld met verzendkosten al terug.

Deze gisteren gekocht.
Geblokkeerd en losse - maar aanwezige - wijzers.
Andere knutselobjecten voor de beginner waren of te goed of te mooi en te klein om uit elkaar te halen.
Ik wil hier eens een poging op gaan wagen.
Ik schat hem rond 1900. Meen hier ergens gelezen te hebben dat dat de datering is voor een zakhorloge met een aparte knop om de tijd te verstellen.

8 likes

Ennnnnn…het is de 1900e post! Met een horloge uit 1900.

8 likes