Kan iemand mij iets vertellen over deze vintage longines ? Kan er online niks over vinden.
Verkeerde draadje denk ik?
Heb je die? Wil je m kopen?
Ik kwam deze tegen en zit te twijfelen als ik hem wil kopen… vind hem erg mooi maar kan er verder niks over vinden
Heb je een foto van de achterkant?
Lijkt me een ergens > 1975-1985 maar kan er zo zelf iig niet zoveel mee.
@bernard, jij wel?
Denk idd dat t een echte goldplated/coated longines is uit de vroege 1980s.
ik zou zeggen late jaren '80 tot in jaren '90.
Dat op basis van:
- de gravures voor spatwaterdichtheid en nog wat (“M”, mineraalglas?)
- de plastic spacer en;
- het vrij moderne ETA uurwerkje (rebranden uiteraard).
Ja. Fair enough.
Ik zie dit soort designs vanaf de midden 70s, ook in quartz.
Vind het design behoorlijk ‘ouderwets’ voor late 80s/early 90s, maar kon de productierange van 't quartz uurwerk niet vinden dus ik sluit later jaartal ook zeker niet uit.
En toen was hij er al. Ik weet nog niet wat ik er mee wil. Ging me vooral om het obscure uurwerk. “Buser 130”.
Het leek eerst een normaal Lip zakhorloge te zijn.
Maar toen ik de foto van de aanbieding beter bekeek zag ik toch nog net “stop” staan.
Dit is een vrij zeldzaam Lip horloge met secondestop (hacking), ik was de enige bieder dus als het goed is komt het horloge deze kant op.
Kwalitatieve horloges die hydraulica’s. Heeft wel een aardige tik gehad linksonder lijkt het
Waar zie je dat. Bij de lugs?
Op de foto lijkt de lug linksonder nogal krom naar binnen te staan, maar kan vertekening zijn
Oei dat wordt een koppijndossier
Een drietal horloges incoming.
Een hele oude Neo.
Een KEA Genève
En deze leuke Royal, met een interessante buitenbezel, waar de maand in vermeld staat. Daar zal de 2e kroon waarschijnlijk voor zijn… Maar ik vond hem leuk genoeg om te kopen…