Daar twijfelt niemand aan die vierkante lijkt wel een klein model, of is dat gezichtsbedrog?
en voor ik het vergeet, de rado starliner serie, krijgt er een broertje bij. de 35mm starliner day night met daymaster aanduiding op de WP
We kwamen hem tegen zonder te weten dat deze uitvoering ook bestond, dus ja kopen dan maar he. Uit japan, 35mm, ik denk de AS 1859 als mechaniek, staal en mooi passend bij zijn broertjes
Hier komt ie dan bij te liggen als t ie klaar is, het plaatsje tussen de geel-witte green horse en de andere 35mm day night starliner is gereserveerd voor de daymaster starliner 35mm.
Het lege plekje naast de grijs-zilvergrijze 38mm starliner is gereserveerd voor de blauw-grijze starliner. En eigenlijk zijn we er nu nog bij uitgekomen dat er ook een 38mm zwart-witte starliner bestaat en dat de 38mm uitvoeringen ook gemaakt zijn met WP met rechthoekige markers. Twijfel twijfel twijfel of we die nu ook nog moeten zoeken.
ik denk gezichtsbedrog, heb er hier zo nog staan en die zijn toch nog vrij groot en bedoeld indertijd als heren horloge. kast meet 28mm excl kroon volgens de advertentie, lijkt me nogal groot voor een damesmodel. Zit een 428 in.
Heb er nog een paar en die lijken klein, maar aan de pols is het toch behoorlijk groot en ik heb geen fijne polsjes. de 2 met kleine secondenwijzer hebben een 370 in zich , de andere een 528 en als ik het goed heb is de 428 groter dan de 528 ofwel heb ik 528 gelezen terwijl er ook 428 staat
Toch spijt dat ik mijn vorige verkocht heb.
Dus weer een spaceview onderweg
TV model 7396
(Betere foto’s volgen)
Zojuist deze Airain skin diver gekocht… met Jembrun 27DC uurwerk. Was al een tijdje op zoek naar een mid size vintage diver.
Ik kan verder niet veel info over dit horloge vinden. Airain heeft veel gemaakt en ook nu kun je ze nieuw kopen. Het merk is nl door Nederlanders nieuw leven ingeblazen. Maar een Airain met deze dial kom ik verder nergens tegen.
Mocht iemand er meer van weten, dan zou dat leuk zijn…
EDIT: hij lijkt heel veel op de nieuwe Sous Marine, maar de dial is heel anders.
Ik ben helemaal gevallen voor de kast van deze Bulova Ashford, uit begin 50er jaren, die nu onderweg is.
Ben heel benieuwd hoe ie er aan toe is.
Heel gaaf ding zeg
Bijzondere lugs
Ik vind het zo leuk dat iedereen zijn eigen “tik” heeft in het verzamelen! Heel
Leuk om je passie zo te volgen! Dank
Hola, die is pas echt mooi,
Wat staat er op de wijzerplaat? Chronomètre?
Dan is het een goed uurwerkje met een gesteend anker.
Dat is prima om te servicen.
Ik ben aan een vergelijkbaar zakhorloge bezig en ik heb ook nog een berg onderdelen. ( Die maar zelden uitwisselbaar zijn) Laat maar weten hoe het verloopt!
Dat is een mooie!
Ik heb hem nu uit elkaar. Op de plaat staat l’avantageuse. De voordeligste.
Een steentje mist. Heb al één brokstuk gevonden.
Het balanswiel heeft wel een steentje geloof ik. Alleen is volgens mij de onderkant van de balansas niet meer goed. Dit is geen spie op een as maar is schuin.
Nu alles proberen schoon te maken en dan misschien oliën. Is er een huis tuin keuken middel wat ook werkt?
Ik kon het niet laten en heb een leuke deal kunnen maken met een HF lid (you know who). Een mooie Ostwok dus ergens deze week hier bezorgd gaat worden.
Is dat een restaurant of zo? Ik neem aan Vostok…
Het is natuurlijk een goede oefening om wat handigheid te krijgen. Maar een (slecht) lopend werkje geeft veel meer voldoening om weer in elkaar te zetten. De ’ kick’ van een balans die weer gaat swingen na je arbeid is onmisbaar!
Maar goed… Heb je gecontroleerd of de balans nog een beetje draaide of wiebelde hij fors?
Heel vaak is de balanstap( punt) gebroken. Met sterke vergroting (loupje) kun je de onderkant en de bovenkant vergelijken. Deze oudjes hebben bijna nooit een schokprotectie. ( Bijvoorbeeld incablok., kijk maar eens op incabloc.ch )
Wasbenzine is een prima schoonmaakmiddel. Met een zacht borsteltje erbij, of in een simpele ultrasoon reiniger( niet de balans) krijg je het prima schoon.
Succes!
Heel mooi horloge!
Ook al lijkt het een Vostok en komen de onderdelen natuurlijk allemaal uit dezelfde fabriek, toch is dit een Ostwok .
Ostwok, a Russian watch pretending to be Swiss. - SOVIETALY™