Vintage incoming (Deel 1)

Shopping spree!! Veel plezier met je aankopen :+1:

2 likes

1959 Seiko Lord Marvel. Eerste generatie, versie twee. Hand carved logo wijzerplaat met het mooiste lettertype. De voorloper van de eerste Grand Seiko. :heart_eyes:

17 likes

Snap ik, zie je maar weinig zulke sierlijke lugs :hugs:
Hier al jaren bijna net zoiets van Pierce :slightly_smiling_face:

18 likes

Deze leukert. Ziet er erg goed (en origineel) uit zo op ‘eerste gezicht’
Altijd spannend, zo’n lekkende batterij … (of niet.)

Screenshot

Screenshot 2

13 likes

Wie wil er nou geen “miljonairs watch”?

Denk wel dat deze een andere kast gaat krijgen, even afwachten wat voor uurwerk erin zit (hoop een FE 233-60, dan heb ik al een donorkast)

14 likes

Mooi ding. Maar ik denk dat onderaan op de wijzerplaat “swiss made” staat. Dus geen FE (France Ebauches).

1 like

Goeie! Nouja dan zien we het wel als hij binnen is :rofl:

3 likes

Cool met die intern draaibare bezel, en nog eens een fraaie bracelet in de bonus!!! :+1:
Die middelste heb ik zelf geloof ik, maar die ‘S’ klasse zegt me even niets :roll_eyes:

Mooie aanwinsten

1 like

Zo die is nog in mooie staat zeg!

1 like

Die Atlantic :heart_eyes:

1 like

Erg leuk om dit Vintage incoming te lezen en hierbij ook een paar horloge’s die nu richting Drenthe komen. Het zijn 1x een automatische Royce, 1x een mechanische Royce en 1x een mechanische Runa. En ook nog een groot aantal horlogeglaasjes maar daarvan moet ik eerst eens kijken wat er qua maten tussen zit.

Ik ken de merken niet maar vond ze er wel mooi uit zien.

De Runa doet me denken aan mijn 1954 Omega die hier ook op het forum te vinden is.

14 likes

Deze project chrono is ook een Arain,
in Frankrijk kom je het merk wel meer tegen op diverse duikhorloges. Dacht zelf dat er Arain’s gebruikt zijn door de Franse Marine National

17 likes

Het klopt dat ze horloges voor het leger maakten. Ik heb de verkoper gevraagd of hij meer wist. Ik kreeg dit antwoord. Ik denk dat ik er nog maar een mailtje aan waag…

“Hi
Sorry but I have no more info about the watch
The brand was built by the company Dodane which still exist and maybe you can ask them directly
the company is based in France near Besançon .The manager is Cedric Dodane
have a nice day
Patrick”

1 like

Deze Movado uit 1955.

22 likes

Welzeker! De Airain Sous-marine. Daar is een reissue van.
En voor de Franse Luchtmacht maakten ze de chronograaf Type 20. Oók opnieuw in productie.

1 like

De lume zit op de plaat en op de wijzers.

MEESTAL wordt van aan de dial prutsen het horloge er niet fraaier op.

De athlantic is volgens mij al eens gerelumed.

Die belinda is wel de moeite waard. Mooi design. Je kan @martijn eens vragen of hij tips heeft om die belinda wat te pimpen.

Kan trouwens niet zo goed zien of die belinda lume bevat. Lijkt wel radiumburn op de plaat te hebben maar de wijzers zie ik even geen lume op.

De bracelet hoort niet bij de Tissot.

1 like

merci - heb ze gecheckt,
dat is idd de oervorm H kast van de skindivers

1 like

Volgens mij is het wel degelijk een ref. 41501.
De “41” aan het begin staat overigens voor een handopwinder herenhorloge zonder datum. :sunglasses:

Het gros van de straling zal van de wijzerplaat zelf komen, daar zit namelijk nog wel genoeg lume op.
De wijzers horen overigens niet bij elkaar, dus op z’n minst een van twee is een keer vervangen. Mogelijk dat iemand toen ook de lume heeft verwijderd omdat de kleur verschillend was.

Het is gelukt om van een totaal geblokkeerd uurwerk naar een uurwerk met werkende tandwielen te gaan. Helaas is de balansvoet (tap?) Niet goed goed en volgens mij afgebroken.

Het uurwerk is op te winden met de kroon en daarna loopt het een halve seconde heel snel.

Het steentje van het seconden rad is weg. Deze loopt ook niet mee.

Ik had dit horloge gekocht om voor het eerst iets uit elkaar en weer in elkaar te zetten. Dat is gelukt.

Weet iemand of de balans te fixen zou zijn?

3 likes