Vintage incoming (Deel 1)

Ja. Die driehoekjes en de stippen onder de 5 minuten markeringen.

3 likes

Net deze super submarino gewonnen - restauratieprojectje met een bakelite/plexi bezel

eens zien of die wijzerplaat met m’n nieuwe stereo microscoop te relumen valt

15 likes

Waarom? Lume zit er nog prima op

3 likes

moet hem nog eerst in handen krijgen, maar op foto lijkt dat vochtschade op de lume
hoop dat de stipjes bovenaan de wijzerplaat ook losse lumestukjes zijn

1 like

Dit soort dingen moet je mij niet vragen. Ik ben een originaliteitsfreak. Imho afblijven dus.

Wat je wrs krijgt is of een vernaaide plaat, of een tijdsincorrecte relume
 En waarvoor? Een horloge waar je, mits dicht, nauwelijks gevaar van hebt en je niet draagt.

Die kapotte lume boeit mij zelf niet. Hoort wat mij betreft bij vintage. Heb jij dat stralingstopic gelezen? Zou ik wel doen voor je met radium gaat werken.

Die iets donkere verkleuring heb je gelijk in
maar de lume lijkt nog wel redelijk op zn plek. Snap dat je wilt kijken of je die losse lume eraf krijgt. Dat zou ik ook wel willen proberen.

5 likes

Hier geef ik Ruud wel gelijk in, van radium wijzer(platen) blijf ik zelf vanaf
zeker als je de radium van de wijzerplaat zou moeten krabben, lanceer je het gelijk in de lucht

2 likes

Dat is het kalibernummer van het uurwerk, niet van het horloge. Ref. Nummer van het horloge staat aan de binnenkant van het achterdeksel.
Met het serienummer op het uurwerk (5110696 als ik het goed lees) kun je wel het productiejaar achterhalen, dat is 1961. Lijst is online te vinden.

Bij zakhorloges is nog niet zoveel gestandaardiseerd. Het is dus veel moeilijker om onderdelen te vinden. Een nieuwe balans-as plaatsen is wel mogelijk, maar echt voor de gevorderde horlogemaker. Maar dan zijn de kosten meestal niet meer in verhouding tot de waarde van het hele horloge

Mijn complimenten voor je enthousiasme !
Een volgend object kan best een gewoon horloge zijn.
Als je veel filmpjes kijkt kom je al snel wat verder!

2 likes

Ah, een 41505 dus. Ze gebruikten hetzelfde achterdeksel voor de versie met datum, de 42505. Vandaar dat er twee verschillende nummers in het deksel staan.

2 likes

Mijn vriendin draagt geen horloges, maar als ik iets moois goudkleurigs voor haar kon vinden, dan zou ze dat wellicht wel leuk vinden. Net goeie deal voor deze gescoord op MP, dus nu maar hopen dat ze in kamp love it zit

25 likes

Mooie vondst!
Hopelijk vindt ze het wat, succes met geven!

2 likes

nog een skindiver opknapper op komst

de indexen zijn leuk

22 likes

Hierbij mijn twee vintage horloges die net binnen zijn.
Qua techniek misschien niet de meest gewilde, maar de Crones duiker vind ik cool en van de Fero vind de patina en wijzerplaat erg fraai. Wat is uw mening?

Grtz,

19 likes

Mijn allernieuwste aankoop is een ouwe skindiver en per post onderweg naar de hoofdstad.

Morgen mischien ligt ie op de deurmat !!

Ik heb uit voorpret alvast wat bijpassende horlogebandjen klaar gelegd :joy: maar ik vermoed dat de stalen citizen met veel rek op de band het gaat winnen.

het meegeleverde bandje is het niet helemaal

24 likes

mooie glossy wijzerplaat

1 like

Mooie tropic eraan zetten :wink:

2 likes

Prachtige Venus, ik zat te twijfelen. Goed dat jij hem hebt gepakt :+1:
Sailcloth zou ook kunnen maar

Dit ook :ok_hand:

1 like

Ook ik heb vijf keer terug gescrolld
 maar ik zie dat de Venus goed terecht is gekomen.

2 likes

Ja die interne bezel is vooral leuk! Het is gewoon een erg mooi 100m (in Seiko termen ‘sports 100’) model van Citizen. Hij is helemaal origineel, en er zat een lekkende batterij in. Gelukkig ‘poeder’ lekkage (dat was ook de verwachting obv de strakke kleuren op urenmarkers, wijzers en lumen), loopt nog niet (wel zwakke puls op de sec. wijzer), maar kleine moeite. Ik kon em niet laten liggen. Gaat in een project bakje en wordt tzt wel weer vervolgd, dan kom ik er nog een keer op terug! S-klasse, zelf ook nog nooit van gehoord
 misschien bedoelden die duutsers verSchraubte Krone :wink:

1 like

Ik vind ze leuk! Veel plezier ermee!