Vintage incoming (Deel 1)

Bukken! Deze komt ingevlogen:
image
Benieuwd wat er loos is :sweat_smile:

16 likes

hier komt een dezer dagen ook wat vintage spullen binnengevlogen, wel geen horloges, maar wel horloge gerelateerd. We weten eigenlijk niet wat er allemaal in zit want deze foto was zo ook de enige foto die de verkoper had samen met een foto van de 2 tools. Dus vol spanning zijn we nu aan het wachten, net mailtje gehad met foto van het pakket en etiket. Hopelijk vrijdag hier om dan een uurtje uitpakpret te hebben :slight_smile:

22 likes

Een soort Kerstpakket.
Hobbyspul van een gestopte hobbyist?

Weet het eigenlijk niet, het kan ook een gestopte horlogemaker zijn, heb al eens meer gekocht bij deze man.

2 likes

Leuke spullen weer!

1 like

Dat is een behoorlijk hoeveelheid aan mooie en handige tools en parts!
Mooie koop hoor!

1 like

gekocht voor de parts en het doosje vis a balanciers. de tools heb ik al. Veel zie je op de foto ook niet, ik kon nog net vis a balanciers onderscheiden op een doosje en die zoek ik toch al lang, nu hopen dat het doosje nog goed gevuld is, dat is ook altijd afwachten en verders kan je nooit genoeg parts hebben denk ik dan dus we zijn er blij mee en net bericht gekregen dat bpost de doos ontvangen heeft en morgen of overmorgen verwacht te leveren. Kan niet snel genoeg zijn want we zijn erg benieuwd naar de parts en de houten doos in het midden onder de rode rondadoosjes. Zal wel gereedschap zijn, maar welk. :slight_smile:

5 likes

Een Curvex Royalty is onderweg. Volgens de verkoper pink gold filled, ben benieuwd! Het zal wel een poetsbeurtje nodig hebben…

Het horloge is uit 1942/1943 wat betekent dat er zilver gebruikt is voor de kast. Metaal werd in die periode allemaal als grondstof gebruikt voor oorlogsmaterieel. Hoe ik zeker weet dat er zilver onder zit? Het s-je in de deksel geeft het aan. :blush:

28 likes

“vermeil” dus!
Een voordeel, want goud en zilver bonden heel mooi sterk.
Daar maakte bijv. Cartier met les “Must” ook gebruik van.

1 like

die is echt royalty, prachtig vormgegeven kast. En die gaat bij jou een geweldige nieuwe thuis vinden. Super mooi horloge :star_struck: :star_struck: :star_struck:

Elke keer ik jouw nieuwe aanwinsten zie denk ik, kom op ga eens terug oudjes zoeken ipv radootjes" Die oudjes hebben toch wel vet veel charme en deze heeft ons helemaal over de streep getrokken om onze laatste plekjes nog te vullen met oudjes en rommelmarkthorlogetjes. Echt een cool horloge joh, geniet ervan!!!

3 likes

Aha, dat speelt dan misschien mee in dat deze kasten vaak minder slijtage hebben. :ok_hand:

De radootjes zijn ook erg leuk! En kleurrijk. En soms blauw :wink:

De Amerikaanse oudjes, ik ben er dol op. Deze Gruen voelt voor mij al beetje modern, haha. Hopelijk niet al teveel ellende binnenin. Het reanimatie lijstje wordt steeds langer :face_with_hand_over_mouth:

8 likes

Leuk! Die van mij lijkt helaas van metaal te zijn. Maar ik kan nu wel een glaasje vinden omdat je de modelnaam hebt genoemd :blush:

21 likes

een helvetia waarvan de wijzers niet meer te verstellen zijn. Wss de hebel uit het schuifrondsel geschoten.

16 likes

Ik kon het niet laten, er is iets aan deze trench dat mij zo hard aansprak…

Het gaat vieze radium lume zijn, maar zou moeten werken. Benieuwd of ik er iets leuks mee kan doen. Vingers kruisen dat er ook tijd voor gaat zijn. :smile:

18 likes

En tussendoor ook incoming, extra glas. Je kan nooit teveel reserve hebben… Ja toch? :innocent:

22 likes

bumper 1945

20 likes

18 likes

Handig kastje ook!

1 like

Mij ook al! :grin:
Toen het nog gewoon was… en betaalbaar

Ja, ik ben benieuwd of er genoeg plaats in is om al mijn andere glaasjes bij te krijgen. Ik vrees er wat voor maar wie weet. Of anders opsplitsen per type.

1 like