Vintage incoming (Deel 1)

Is al beter dan mijn glazenstapel :rofl:

16 likes

Zojuist per ongeluk gekocht :roll_eyes:

25 likes

Niet per ongeluk aan de onderzijde open maken, dat pakketje :grimacing:

Lijkt me een mooie vondst, van een afstandje. Veel uitpakplezier gewenst!

Ik kom wel eens ergere ongelukjes tegen

2 likes

Zo is het!

Heeft u de Seiko Goldfeather kunnen opknappen? En is het wat moois geworden? Zelf verzamel ik o.a. Seiko Goldfeathers, alleen moeten ze op enkele na nog eens een service beurtje hebben.

Groet Marc

1 like

Hallo Marc.
Ik heb een foto gezien van jouw mooie verzameling Goldfeathers, heel gaaf. :+1:
Ik heb de laatste tijd veel gekocht maar van opknappen is nog niet veel terecht gekomen omdat ik ook nog andere hobby’s heb.
Van de Goldfeather ontbreekt ook een goed passende clickdeksel dus voorlopig ligt hij naast de Citizen Diamondflake met gebroken veer, het heeft geen haast. :grin:

12 likes

Een Citizen C020 uit 1987, komt volgende week binnen :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Mijn eerste klus horloge. Onderweg vanuit Italie, een Zenith cal. 126

14 likes

Zo das een duur klushorloge voor de eerste keer!
Die van mij was niet zo fancy:

Deze is ook nog onderweg voor de wederhelft:

18 likes

Dat is echt een cool ding :sunglasses:

1 like

Dat is een deftig horloge hoor… lukt het al een beetje met het servicen?

1 like

Altijd vragen hoor!

1 like

Leuk horloge!

En wat betreft systeem: Er is niets zo tandenbijtend dan het systeem van Yahoo Auctions (dan wel via de proxy’s zoals Buyee en consorten), want daar wordt dan de biedtijd met vijf minuten verlengd… Vind ik een veel eerlijker systeem, omdat je niet met een last minute bieding komt, in de allerlaatste seconde. Hier is het echt een strijd, wie het hoogste bod heeft.

4 likes

Heel mooi ding zeg!

1 like

fijn uurwerk om aan te werken die 126
geen datum, geen gedoe :wink:

1 like

Gewoon spuug?

Kijk uit voor de opdruk. Het kijn zijn dat je een laag aangetaste vernis aan het weghalen bent.

1 like

Ik probeer het vaak met spuug, maar meestal laat ik de plaat voor wat hij is, het wordt er vaak niet beter op.

Jagen op een andere plaat?

1 like

Same here, spuug op een wattenstaafje en dan rollen, niet wrijven.

@Macx, denk dat de lak van de plaat loslaat en dat je alleen de structuur eronder nog ziet.

Ik zou eerst het uurwerk lopend krijgen, dan gewoon terug in elkaar zetten met de huidige plaat, mocht je ooit een mooiere vinden gewoon omruilen.

2 likes