Vintage incoming (Deel 2)

@basvg weet ze altijd wel te vinden, met het blote oog tijdens een beurs, of op de digitale vlooienmarkten. Deze is dus onderweg.

Fabrieksgarantie is net verlopen.

Bijna 36mm doorsnee, de bewerking op de wijzerplaat had ik nog niet in de collectie.

Dit was de laatste dit jaar. Net mijn laatste 7 euro uitgegeven. :wink:

10 likes

Heb je nog ergens in een blikje wat liggen? :wink: :grin:
Bijzondere plaat iig :ok_hand:

1 like

Nee, dat is voor de glazenwasser. :sweat_smile:

1 like

Dat was toch het kopje koffie? :face_with_peeking_eye:

Ik voel geen concurrentie als onze glazenwasser aanbelt… :sweat_smile:

1 like

Zo, hij is binnen, blijkt een Seiko 7025-8120-P, met een charmante vergulde rvs kast, waarin een glas half los zat, met stof op de wijzerplaat en een verbogen secondewijzer. De rotor zat zo los dat hij niet meer opwond. Het bandje is erg afgesleten.

Wie weet trouwens wat het verschil is tussen 7005a en 7025a? Beide 17 jewels, en behalve de kleinere rotor zie ik nog geen verschillen. Maar we komen het vast tegen, want ik ga hem netjes opknappen, met een nieuw glas en nieuwe afdichtingen.

7 likes

@koekoek ?

Deze onderweg
image
:hugs:

19 likes

Kon het toch niet laten…

19 likes

En nóg een bijzondere Orient incoming😊 ben heel benieuwd naar het groen-met goud…

14 likes

En de Orient is ook binnen. Heel bijzondere kleur!

Het glas moet worden vervangen, en als hij loopt, loopt hij heel erg snel. Demagnetiseren wellicht, en de slijtage aan de veerton verraadt al dat het horloge lang goed gelopen heeft …

10 likes

Ik heb een Lucerne donor met een soortgelijke wijzerplaat. Ik kan mij voorstellen dat men er destijds ook behang van kocht en als ze dan klaar - en weer nuchter - waren, ze toch verbaasd waren dat het minder mooi was dan gedacht. :laughing:

1 like

Komt deze van tradera?

Vinted.

1 like

Deze is ook binnen. Cosmetisch zeer restaurabel en met een originele bracelet in zeer goede staat.

Maar er zijn meerdere problemen mee: de uurwijzer draait niet mee, datum snelverzet werkt niet, en in plaats daarvan lijken de beide wijzers tegen elkaar in te willen draaien. Werk aan de winkel dus, maar ik denk dat hij erg mooi is, met een grote grijze rustige wijzerplaat. Water proof op de achterkant, dus van voor 1971.

Edit: datumverzet gaat met indrukken van de kroon bij deze, en werkt goed. Gelijk zetten werkt niet, en de uurwijzer draait niet. Vast een probleem met het wisselrad…

6 likes

Deze vind ik heel fraai, vooral met dat tokkelroom-geel op de indexen. Deze kastvorm is in iedere hoedanigheid geweldig.

1 like

Het wisselrad bleek uit elkaar geraakt. Met een pons weer in elkaar getikt, hopelijk blijft hij zitten :crossed_fingers::blush:

8 likes

9 likes

Dat is de eerste keer dat ik zoiets zie gebeuren, bijzonder!

1 like

Voor een prikkie (relatief dan) en in werkende staat:

10 likes