Dank u, de kast is 35 mm. Welk kaliber weet ik zo niet uit mijn hoofd, zou het even moeten gaan vergelijken met de uurwerken in het andere topic. Het komt me wel bekend voor.
Felsa zou zomaar kunnen zijn.
Het zal best wel opknappen. Ik ga nog even nadenken welke toplaag ik ga doen; Palladium is ook erg mooi. Palladium wordt in veel gevallen gebruikt als onderlaag bij de duurdere sieraden en horlogekasten, ook wel als toplaag, maar niet zo vaak.
De plaat kan misschien ook nog wat opgeknapt worden, maar daar moet je wel mee uitkijken; als je ermee begint, is er geen weg meer terug.
En deze haal ik net van de post. En wát een schoonheid! Hij is niet groot maar geweldig mooi
Foto’s volgen zsm!
En deze komt net binnen. Man man.
Mooie kastvorm! Wijzerplaat is fantastisch, met een fijne spiraaltextuur in de ring die prachtig met licht speelt, en een magnifiek groen middendeel.
Het glas heeft langs de rand enkele kleine barstjes, maar ik ga het gewoon schuren en polijsten. En de kast is vies, mag in de ultrasoon, en het uurwerkje krijgt een service, maar heeft op het eerste gezicht geen problemen, alle functies werken. Met stevige nieuwe bandpennen gaan de endlinks ook weer mooi zitten verwacht ik. Een blijver, dat weet ik zeker!![]()
Het kan een echte Gruen zijn met diamanten… of een samenraapsel dus niks. Op basis van de foto’s is het een gokje. Want hoe verzin je het om foto’s te maken van een foto op een beeldscherm. ![]()
Ik hoop dat de datum goed is.
Toch ook niet klein?
Dat komt goed:-)
Ik denk het wel, Bell-Matics verzetten dag en datum bijna tegelijk.
36mm, iets kleiner dan ik dacht, maar staat me prima😊
Wat tof! In zit op de mijne te wachten …
alleen al voor die Universal, goed gedaan
Coole dial patronen, doet me denken aan mijn ouwe Union Ancre ![]()
Daar gaan we weer…. een Onsa Chrono met bijzondere schalen voor het meten van ademhaling en hartslag.
Voor mijn collectietje… Weer een Elka. Mooie wijzerplaat.
Slecht glaasje is natuurlijk geen punt…
Met dank aan Rik ( @MeNToR ) voor de tip!