Goedenavond, weet iemand toevallig hoe je bij de Accutron horloges kunt achterhalen welk type origineel glaasje ik nodig heb? Of weet iemand op dit forum wie dit waarschijnlijk zo kan vertellen? In ieder geval heb ik kunnen vinden dat hij uit 1971 komt aan de hand van de nummers op de caseback. Ik wil hem uit elkaar gaan halen en in de ultrasoon reinigen en een beetje oppoetsen (niet polijsten). Maar dan wil ik het glaasje al in huis hebben bij voorkeur om alles ineens af te kunnen maken. Anders moet ik gaan meten en iets zoeken wat compatibel is, maar liever een origineel onderdeel eigenlijk.
Stoppen met kopen… Stoppen met kopen… stoppen met… nee.
Tuurlijk Patrick! desalniettemin een mooie aanwinst
Accutron.nl kan je het wel vertellen. Pas vooral op met uit elkaar halen. Zitten hele kleine, dure en slecht te vervangen - want zeldzaam -,onderdelen in.
Is ie al binnen? Wat een prachtig horloge Bas, mooie kleur op de plaat en mooi verdeeld.
Ik ben benieuwd, wil je het uurwerk ook laten zien?
Mooi. Vroeger waren de dozen ook veel mooier … van horloges
Moet nog komen…
Dameshorloge zo te zien ?
100%!!
Wilde Bas met jou zijn Edele delen?
. .
. .
. . . . ullo
Het is me nog niet helemaal duidelijk, ik heb gezocht naar een identieke op Ebay, en daar zag ik er 1 die er veel op leek maar de achterkant was weer anders. Ik heb er 1 gevonden die was 29 mm maar ook daar was de achterklep weer anders en geen automaat. Dus het is nog even afwachten.
Ik dacht 18 mm te lezen op het bandje.
Je kunt hier even kijken.
Ik heb er hier 1 gevonden die is precies hetzelfde, ook de achterkant, is 32 mm, die van mij lijkt kleiner maar of dat echt zo is moeten we nog even afwachten.
Is toch 18mm bandje, en ik lees AUTO…
Is weer een leuk verrasingspakket.
Nice!
Heel gaaf!!
Hier ga ik mijn hoofd over breken. De band ontbreekt en geen idee hoe die eruit moet zien. Givenchy by Gruen 1969
De ontwerpen zijn bijzonder te noemen.
Bron: https://www.hifi-archiv.info/
Nog leuke ideeën?
Het lijkt haast een handgreep van een handtas. Oprecht.