Wordt verwacht
Beide op Ebay gevonden
soviet watch Raketa Vintage 60s
Vintage 32mm Eterna Men’s Bumper Automatic
Wordt verwacht
Beide op Ebay gevonden
soviet watch Raketa Vintage 60s
Vintage 32mm Eterna Men’s Bumper Automatic
Eterna kan gelijk door naar themaweek ook
Als ik op het ‘thema topic’ post vind ik het wel leuker als het recente foto’s zijn en het om de pols zit.
Dus deze Eterna komt er deze week niet op, helaas. Wacht gewoon rustig af tot het wel ooit gepost kan worden in het thema topic.
Prima hoor , ben benieuwd of je iets kan met het thema van volgende week…je hebt heel veel horloges en doet altijd lekker mee maar volgende
Ik ben benieuwd welk thema het gaat worden, ik zal kijken of ik er vandaag nog een paar kleintjes op ga zetten. Trouwens, sommige mensen vinden 34 ook klein, ik ben in de vintage natuurlijk de kleiner maten gewend, en ik heb voor mezelf besloten om op het kleintjesthema de grens te stellen op net nog geen 32 mm, dus alles groter dan 32 mm is in mijn ogen niet echt klein en ga ik er dan ook niet opzetten, het maakt het ook een stuk makkelijker, anders krijg ik de neiging om te veel te gaan posten, en dat kost tijd en is ook niet leuk omdat ik dan te veel keus heb. Ik ga es kijken of ik nog een paar leuke kleintjes heb die net niet de 32 mm halen.
Beetje bewust gekozen om ook die tot 34 toe te laten, om meer mensen een kans te geven
Dat begrijp ik, daarom voor mezelf andere regels toegepast.
Al een hele tijd staat een Seiko 6139 op mijn verlanglijstje, en nu komt er eentje mijn kant op. Net als m’n recente Bell-Matic aanwinst uit mijn geboortemaand😊. Foto van de verkoper:
Zou het de tiretteveer kunnen zijn, kun je het wel opdraaien, maar de wijzer niet verzetten? Als het de teiretteveer is dan uittrekken en vasthouden en draaien, dan kun je in de meeste gevallen wel de wijzers verzetten. Tiretteveer is een zwak onderdeel dat nogal eens is gebroken.
Zou wel kunnen hoor, dan is de plating er wrs gewoon afgesleten. De cap/plating heeft sowieso tikken.
Ben bezig aan een Tissot uurwerk. “Lopend” op de Rikketik gekocht. Blijkbaar hield ik het uurwerk net op de juiste manier beed dat het liep. Thuis tijdens de service had ik een probleem………… bovenste astap kapot.
Heb er maar twee besteld……. to be sure. Zal eens zien of het me gaat lukken om de as te vervangen. De roller/plateau, veer en balans zelf zijn in orde. Compleet nieuwe balans kost ergens tussen de 45-80 euro
Leuk klusje succes!!
Gaat om een 781 uurwerk uit 1964 (via het serienummer achtergekomen).
Deze is stuk
Dure uurwerken
Die prijs slaat echt helemaal nergens op
Maargoed, losse balansas is altijd de goedkoopste oplossing.
Ik heb toch maar de struisvogel lederen band verwisseld voor een lederen band met krokodillen motief - vind ik persoonlijk wat mooier.
De datum aanduiding werkte niet meer dus deze heb ik ‘snel’ eventjes gemaakt. Hij werkt weer helemaal naar behoren! En dat voor een horloge uit de jaren 50.
Fijne zaterdag allen!
Deze Certina is onderweg. Een crappy foto, werkt niet en geadverteerd als <30mm.
Gaaf. Maar hoe maak je zoiets ‘snel’?
Snel was maar een grapje natuurlijk. Ik ben 3 uurtjes bezig geweest - rustig aan op het gemak.
Gelukkig staat er 1 artikel online van iemand die een servicebeurt heeft gedaan op een vergelijkbaar model - dat heeft enorm geholpen.
De veer was van het tandwiel afgeschoten daardoor versprong de datum elke keer terug.