Ik heb hier wel een zwak voor ja. Het hele concept Chronographe Suisse vind ik interessant, terwijl de liefhebbers van écht horlogisch interessante chrono’s hun neus ervoor ophalen. De wijzerplaat is prachtig en dat is ook waar de kracht ligt.
De onderste pusher lijkt vast te zitten. Of het is optisch bedrog. De kroon is ooit vervangen, maar als je het belangrijk vindt ga je een passende wel vinden. De kast is waarschijnlijk gemaakt van dun materiaal, zo te zien. Goed oppassen als je eraan werkt, al is het maar met bandjes wisselen.
Bedankt Wolter!
Je aanbod onthou ik!
Duurt nog even voordat het horloge richting NL komt. Ik had op nog wat meer dingen geboden bij hun en heb 8 dagen de tijd voor gecombineerde verzending. Er loopt nog een Omega Seamaster Quartz af die ik er ook nog bij wil doen in de zending. Zal dus wel volgend jaar pas op de mat liggen.
Ik heb ook nog 4 uurwerk “motortjes” gekocht voor een Omega uurwerk en die passen in die Seamaster.
Ik vind ze leuk (Chronographe Swisse), enerzijds door de link met het andere horloge ik heb dat van mijn grootvader. Maar anderzijds … ze zijn zo mooi. Vooral de wijzerplaat van deze sprak me enorm aan.
Wat andere mensen ervan denken laat me eerlijk gezegd koud. Ik koop en collectioneer horloges die IK zelf leuk vind, en vooral niet wat anderen leuk vinden. En dat is ook met andere zaken die ik collectioneer zo.
De onderste pusher heeft inderdaad een rare positie, maar werkt wel. De kroon lijkt inderdaad ook niet origineel maar valt IRL mee… al denk ik dat ik die wel period-correct ga laten maken.
Uurwerk zal alvast wel een service en poetsbeurt krijgen. (en niet door mezelf)
Voor deze pointerdate heb ik inmiddels ook het datumrad binnengekregen. Degene die hem verkocht had helaas geen pointerdate wijzer liggen. Waren al verkocht.
Chronographe Suisse zijn vooral vaak duur voor de flinterdunne holle gouden kasten. Deuken, kromme poten, uitgelubberde mannelijke bandpenaanzet etc.
Kunnen zeker gewoon erg mooi zijn. Maar dat is de reden dat veel mensen hun handen er niet aan branden.
Op de valreep toch een koopstopstop😁, en Orientje met een speciale bronzen plaat en een Seiko die ik nog niet kan plaatsen. Daini, lijkt een 7005, maar andere wijzers en kroon dichtbij de4, zoals meestal bij de 7009. Besef nu dat het misschien een 7002 is, met mooie slanke wijzers.