Vintage incoming (Deel 2)

Scherp, had ik nog niet gezien.

1 like

Ik zag het toevallig omdat ik wat tekst miste - en toevallig eenzelfde model in automatic heb :innocent:

Het liep toen ik het vanmorgen uitpakte, ook de datum stond goed.
Leuk om op te knappen, heeft een nieuw glas nodig. Wel met een origineel bandje.

10 likes

Ik ben zelf niet zo van de quartz, maar uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk, ik heb al een Mido in bezit, deze Mido kwam voorbij op Tradera, en besloten er op te gaan bieden, aankoopprijs is goed dus ik ben er heel tevreden mee.
Ik heb geen verstand van Quartz horloges, maar jullie kunnen wel zien of er een leuk blokje in ligt, op de achterkant staan nog wat nummers, misschien kunnen jullie daar ook iets uit halen, misschien van 88?

9 likes

Lijkt me een ETA/ESA quartz werkje. Als ik het goed lees staat daar 9362 langs de rand. Maar omdat het een date-only is zal het een 9361 zijn:

2 likes

Ik heb het wat duidelijker gemaakt

4 likes

Daar staat zo te zien inderdaad 9362. Als ik online kijk lijkt het erop dat zowel de day-dates als de date-only uurwerken 9362 op de baseplate hadden staan.

1 like

Klopt, maar dan wel bij andere merken, bij Mido heb ik het nog niet voorbij zien komen op eBay maar deze Yema quartz een 9362 met een date only. en deze Dugena ook day only

1 like

Mido begon vanaf 1974 met quartz, dit is rond 1977 op basis van dit uurwerk.
Signature- 1977: ESA 9362, 68, 07, Y2, Swiss, 7 Jewels - Patented (ETA-ESA 9361 with 9362 base plate)

1 like

Welkom, gecondoleerd en wat een mooi horloge, mag je zeker trots op zijn

1 like

Dank U, de brave man is al een tijdje heen maar ik moet nog vaak aan hem denken.
Een man van eer een pracht van een mens.

1 like

Wannahave :+1:t2:

1 like

een alpina uit ca 1935… of toch een soort van Gruen. :hugs:

Samenwerking tussen 1929 en 1935.

26 likes

Kan een hele mooie worden :muscle:

2 likes

Hoop het. Alleen de wijzerplaat gaat wel lastig worden. De print zit er niet ingebakken… dus is waarschijnlijk zo weggepoetst. :sweat_smile:

2 likes

:four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover:

10 likes

Mooi uurwerkje met interessante fijnregulering; soort zwanenhals/excenter-combinatie.
Ben benieuwd!

17 likes

Heel mooi uurwerkje maar het lijkt wel of het gedeelte waaraan de spiraal vastzit is afgebroken. :saluting_face:
Och foutje de uurwerkring zit er nog voor. :blush:

6 likes

Oei! Dat zag ik over het hoofd :worried:
We gaan zien…

1 like