Vintage incoming (Deel 2)

Onderweg uit Japan, een Ricoh!

Heeft nieuw glaasje en band nodig en een service

15 likes

Leuk :+1:

Dat zagen we niet aankomen! :rofl:

Mooie wel. Bulova meets Rado vibes :ok_hand:

Misschien moet ik eens beginnen met je de links te sturen van de Ricohs die hier passeren alle weken. Dichter bij de deur :grin:

1 like

Kom maar op met die links , maar gaat niet zo worden als met de Rados hoor…denk ik

Er staan op veel sites wel aardig wat Ricoh uit India, Pakistan en Polen met redials ,die laat ik passeren

1 like

Op dit ogenblik 2 online:

Die rode gaf me wel wat rare vibes daarvoor :smile:

5 likes

Denk inderdaad dat de rode wel eens een redial kan zijn,

Beide tussen de 70/80 euro?

Rode “startbod” €100, “nu kopen” €150. Zonder biedingen, staat er al een paar weken. Groenige “nu kopen” €75.

1 like

Rechtstreeks uit de 80s…een Ricoh Riquartz

Foto’s van verkoper

16 likes

Eigenlijk al ingekomen want in Nijmegen gekocht. Leuk setje voor weinig.

BWC met Unitas 6376

Prince met FHF ST 96-4 en gratis op twee plekjes omgebogen wijzerplaat (hoe dan…)

Imado met ETA2789

En last but not least een Continental Safari met onbekend uurwerk, en kunststof kast. Bijzonder exemplaar die je niet veel ziet. Lijkt op de Tissot Sideral en Fortis Delfin.

Allemaal een service beurtje nodig :sweat_smile:

15 likes

Leuk hoor. Die Continental zal een penanker uurwerkje hebben. Wellicht een EB 8800

1 like

We gaan het zien, ik ben reuze benieuwd. Worst wel een operatie: stem eruit, bezel eraf, glas eruit en dan hopelijk uurwerk eruit :sweat_smile:
Zal smerig zijn, wil wel lopen maar slechts heel kort

Vaak is het wel zo dat als men moeilijk bij het uurwerk kon komen, dat dan dat uurwerk niet al te veel geleden heeft door bijvoorbeeld een “handige” oom of neef die dacht een horloge weer aan de gang te kunnen krijgen.

4 likes

Klopt en omdat de kast niet vernaggeld was durfde ik de gok wel te wagen :sunglasses:

2 likes

Nog steeds onderweg

23 likes

Ook onderweg,

Zou wel langzaam aan eens moeten minderen

23 likes

Rikketik aanwinsten die via @HorloG morgen weer werkend en wel retour komen, voelt toch als nieuwe horloges!

17 likes

Je moet ook gaan puzzelen als therapie :wink:

3 likes

Intussen heb ik deze al. Nu wachtend op bandjes.

13 likes

Een aanwinst uit Japan weer, een Ricoh

16 likes

Famous last words…

1 like