Vintage incoming (Deel 2)

Erg eenvoudig van binnen, maar ik vind hem wel mooi…

14 likes

Mooie kleine sub seconde dial!!

1 like

25 likes

Van iemand gekregen die er niets meer mee deed. Alleen te veel aan gepoetst :thinking::see_no_evil: jammer van het chroom. Ding is maximaal opgewonden en loopt niet.

14 likes

Hele mooie!!:star_struck:

1 like

Kun je je penanker kunsten weer voor den dag halen.
Mooie jumphour

Hij is binnen. Ben nu bezig met macro fotografie. Eerste indruk.

15 likes

Klopt. Zit een BF 482 uurwerk in. Zit te veel speling op de balans naar mijn idee en met een vluchtige blik heb ik heel sterk het vermoeden dat de onderste balanstap is afgebroken. Maar het uurwerk zit ook vol met bagger……. Eerst maar eens schoonmaken en verder kijken. Kreeg de indruk dat er al mee gerommeld is. Deksel zat vrij los en de schroef van de kloof ook.

2 likes

Typefoutje gemaakt, maar kan mijn bericht niet aanpassen. Is een BF582

1 like

Nog even geduld, dan ga je zo naar level 3😀

1 like

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een zakhorloge geërfd van mijn oma en ik wil deze graag restaureren naar een werkende staat. Het horloge heeft emotionele waarde voor mij, en ik wil het weer laten lopen zoals het hoort. In het horloge staat het merk naam ‘Oranje’ en het horloge komt naar schattting ongeveer uit 1900-1920. Helaas mag ik nog geen foto’s uploaden hier op het forum. (ik krijg een foutmelding)

Wat er moet gebeuren:

• Nieuw glas
  • Nieuwe wijzers
  • Vervangen van de balance wheel, omdat de balance staff kapot is

Het probleem is dat ik vrij nieuw ben in de wereld van zakhorloges en geen idee heb waar ik deze onderdelen kan verkrijgen. Daarom hoop ik dat iemand hier me kan helpen met het volgende:

1. Weet iemand welk merk of model dit zakhorloge is?
  2. Waar kan ik onderdelen zoals een balance wheel en wijzers bestellen?
  3. Zijn er tips voor een beginner om dit proces goed aan te pakken?

Alle hulp en advies is welkom!

1 like

We gaan ons best doen om je te helpen!
Maar dan hebben we toch echt minimaal een fotootje nodig van de binnenkant.
Heb je het pijltje omhoog gebruikt om te uploaden?

Paar dagen HF openen en dan krijg je de rechten om foto’s te delen, helaas is het forum zo geprogrammeerd.

Eindelijk een Ebel aan de haak, moest wel flink bieden, maar toch voor een redelijk bedrag gewonnen.

Het betreft een Ebel Hammar Automatic.

14 likes

Gefeliciteerd, lijkt uit een mooie periode te komen (dat doen ze niet allemaal :wink:)

1 like

Oke top bedankt voor de uitleg, dan kom ik over een paar dagen terug met de foto’s van het zakhorloge :wink:

2 likes

Een Oranje heb ik ooit gezien met een Roskopf uurwerk

1 like

Dankjewel Domega, ik denk uit de vijftiger jaren, wat denk jij?,ik ben er erg blij mee, ik zal het regelmatig gaan dragen.
Ook dit bumpersysteem heb ik nog niet in de collectie, dus zeer content met de aankoop.

1 like

Mooie. Oogt wat klein? Heb je idee van diameter?

Hamer automaat voel je aan de pols. Wel ff wennen.

Dit stond bij de advertentie: Werkt en houdt de tijd bij.
Diameter 35 mm exclusief kroon
Kaliber. 123.