Vintage incoming (Deel 3)

Het uurwerk ziet er beter uit dan verwacht gezien de wijzerplaat!!
Een cal. 266 uit 1954.

13 likes

Ziet er netjes uit inderdaad :+1: Ik had laatst hetzelfde met een grotere broer, een cal. 161. Wijzerplaat helemaal groen door vochtschade, uurwerk vrijwel niets aan te zien, alleen iets corrosie op het uurrad.

1 like

Eind goed, al goed. Ongeveer 2 weken later dan verwacht, maar gelukkig niet in rook opgegaan in Bahrain :grin:

Beetje eentonig qua merk :grinning:

17 likes

Wat dacht je… doe maar een dozijn :rofl:
Ik ben al blij met eentje.

1 like

Maar wel lekker drie zonder datum - bonus :hugs:

1 like

13mm Hirsch

Open ended

Voor de Suiz, ton sur ton

14 likes

Twee Russen op 1 dag. Alletwee willen ze wel nieuwe lumen.

11 likes

Incoming een King Seiko, voor het eerst🥰, een 4402, handopwinder uit 1965. Vind dit zulke mooie, en dat je de leeftijd (60 jaar) een klein beetje aan de kast ziet, vind ik totaal niet erg. Wijzerplaat en wijzers zien er geweldig uit.

18 likes

Waltham zakhorloge, met een losse wijzer

15 likes

Een Waltham uit 1914. Mooi hoor.

4 likes

Mooi! Mooi uurwerk met een mooie symmetrische ankerbrug onder de balans!

1 like

27 likes

Mooi Bas :ok_hand:

1 like

Nog twee erbij , maar deze zijn van iets latere datum

13 likes

Door die verhalen hier ook maar eens een kijkje genomen op Tradera. Blijk ik deze met een relatief laag bod gewonnen te hebben. Mooi Lord Matic met champagne kleurige wijzerplaat.

20 likes

Hulp gevraagd…

Vandaag wat rondgestruind op de Tongerse antiek/brocantemarkt.

Geheel toevallig (nou ja, toevallig…) viel mijn oog op het plaatje hieronder.

Ik zag een (naar mijn idee) 69’s of begin 70’s tonneau model liggen tussen een hele hoop troep, en dacht meteen aan Lagonda of Zefyr.

Direct toen ik het werkje opnam, begon hij te tikken, dus dat zag er al mooi uit.

De staat vond ik - voor een klokje van naar mijn inschatting minstens 50 je oud, ook nog best netjes.

Alleen herken(de) ik het merk op de wijzerplaat totaal niet. Ook de Caseback (waarvan ik me afvraag of die wel origineel is) zei me niks. Behalve dan dat het schip wel heel erg lijkt op de Constellation caseback. (Maar dan zonder de sterren).

Ik ken (nog) niks van vintage horloges en dus moest de prijs wat naar beneden. Het verzonnen argument dat ie ging dienen als donor, deed er meteen 20% af. :grin:

Uiteindelijk dit werkje gekocht voor een paar €, en best tevreden mee ! Ondanks zijn 37 mm lug-to-lug draagt ie best wat groter, zelfs op mijn 21cm pols.

Bandje van Charles Dessiter vond ik een mooie plus !

Maar… ik zoek me intussen suf naar merk, model en jaartal!

Omdat de letters op de dial vervaagd zijn (lijkt zelfs een beetje ‘bijgewerkt’ ?) lees ik de ene keer Francis, de andere keer Framvis, etc…

De lume heeft intussen het levenslicht niet meer gezien, ondanks dat het volgens vriend Chatgpt een RA Swiss made is en die RA staat voor Radium blijkbaar.

Dat kan dan weer de vervaging van het logo veroorzaken?

Ik heb 'm nog niet opengemaakt, temeer ie momenteel na een halve dag dragen nog geen 5 seconden voor of achterloopt.

Dat doet me ook vermoeden dat hij ooit geserviced is. De caseback lijkt me alvast wel ooit geopend.

Om tot de vraag te komen (sorry :sweat_smile:) : iemand enig idee van merk en binnenwerk? En andere info ?

12 likes

Soms kom je iets tegen, dat je al een hele tijd zoekt… Een Seiko Electronic EL-310 3102-7000

17 likes

Ik moet echt stoppen….

22 likes

Nou dat is ook een hele fraaie! Ik snap wel dat je daar voor zwicht! :grin:

Leuk ding!
RA staat volgens mij ook voor Radium maar op jouw wijzers en plaat lijkt helemaal geen lume te zitten. Voor de zekerheid meten met een geigerteller.
Mikrolisk kent geen Fravis of Franis.

Volgens AI is het een Tissot Seastar omdat er een schip achterop staat. Maar…verkeerde schip. Hoe zelfverzekerd AI het ook zegt.

Ik denk een soort hommage/kopie uit de jaren zeventig.

1 like