Vintage incoming (Deel 3)

Hee lijkt op… :nerd_face:

15 likes

Is ook nagenoeg dezelfde, de Sea Lion is een wat beter waterdichte variant.

2 likes

Deze kwam vandaag binnen… Hij rammelde vreemd, en bij het verzetten van de wijzers leek de secondewijzer vrij in het rond te draaien, hij wiebelde wat rond. Het wijzerverzet liep ook heel licht.

Het achterdeksel zat niet erg vast, ik kon het zo met een sleutel los draaien. Wat ik daar aantrof had ik nog nooit gezien:

Balans, balansbrug en ankerwiel slingerden los door de kast. De achterplatine, de rotor, de veerton en de meeste schroeven zijn verdwenen.

Hij heeft maar een paar tientjes gekost en in de advertentie stond “voor onderdelen of om te restaureren”, maar niet dat minstens de helft van de onderdelen afwezig is.

Ik twijfel of ik deze aankoop zal accepteren, want ik mag hem retourneren. Er valt weinig aan te restaureren, zonder een ander horloge leeg te roven.

10 likes

:face_with_peeking_eye:

2 likes

Poeh, dat is niet ok. :sweat_smile:

1 like

Dit is het stadium “voor restauratie “ voorbij, in mijn beleving.

1 like

Mooie oplichter…!!

1 like

He dat is grappig.
Deze heb ik gehad, zoonlief wilde hem heel graag hebben, dus ik heb 'm weggegeven.
Volgens mij had die van mij subdials in dezelfde kleur als de grote wijzerplaat.

Ga 'm vanmiddag meteen even opzoeken bij die jongen.

Nou…ik word er helemaal blij van :slight_smile:

1 like

Heeft me gesterkt in het besluit retourzending aan te vragen, al geaccepteerd door verkoper. Er was te weinig van het horloge over. Ik heb wel eens gehad dat de rotor ontbrak en het kroonwiel. Dat heb ik toen aangevuld uit een donor. Als deze nou nog een schitterende plaat gehad had, had ik hem gehouden, maar de plaat was aangetast door vocht.

5 likes

Goed geregeld. Kan hij zijn troep aan iemand anders verkopen. :ok_hand:

Dit is precies wat me wat huiverig maakt een iets hoger segment opknapper van marktplaats te kopen zoals bvb een niet lopende jaren 60 omega deville oid. Gevonden bij het opruimen van het ouderlijkhuis maar loopt helaas niet, dat soort gevallen. Vooral als ze alleen bankoverschrijving accepteren.

1 like

Zo ben ik een keer echt opgelicht, het was een horloge van “me vader”. Het liep goed, verkoper had geen idee wat hij er voor moest vragen. Seiko chrono. Ik deed een voorstel en dat werd geaccepteerd, betaalde via een tikkie. Nooit het horloge gezien, de foto bleek van Etsy te zijn gejat. En dat bleek ook te gelden voor de paar andere advertenties van deze adverteerder. Gemeld bij Marktplaats, maar toen waren de advertenties al weg.

1 like

Vragen om een foto van het uurwerk en sowieso servicebeurt incalculeren. :woman_shrugging:

1 like

Prachtig is die! Nog prima te polijsten die plexi, dan ziet hij er vast verblindend uit🤩

1 like

doe ik meestal ook inderdaad, helaas haken de meeste verkopers af als je dat vraagt. Blijkbaar teveel moeite of te weinig kennis hoe dat te doen.

1 like

Al een tijdje zit ik te loeren of ik een leuke Seiko Cronos Special op de kop kan tikken. Nu gelukt, en hij ziet er mooi uit:

12 likes

Deze is binnen. Liep niet, maar werkend gekregen en bleek een hele sterke amplitude te hebben. Nog wel ietwat beat error (0,6), dus dat komt nog wel als ik meer ervaring heb.

Let niet op het bandje. Draagt vooral heel comfortabel. Bij fancy lugs mag alles. :laughing:

12 likes

Mooi horloge! Maar

Dat lukt niet vrees ik.

awkward-cringe

Kom, zet daar een snel een zwarte kroko op :joy: dat horloge verdient het!

4 likes

Is dit wat voor jou?

5 likes

@LVA :sweat_smile: Sorry! Gaat goedkomen.

@Deylano ja, dat soort kastjes vind ik heel cool en de wijzerplaatjes erg leuk, omdat ze zo simpel zijn, maar wel karakter hebben. De projectenlade is er aardig mee gevuld. Wat is het verhaal hierachter?