Hij is al binnen, 32mm ongeveer. Loopt. Kaliber uurwerk geen idee. Mooi stalen kastje. “Paramagnetique”. Die kende ik nog niet ![]()
Leuk!!!
Bedankt voor het opzoeken ![]()
Deze komen binnenkort deze kant op
Een Ricoh Sakura ( kersenbloesem)
Een Ricoh Dynamic Wide, waarvan de wijzers onderin het glas liggen
En een mooie Waltham
Wat een ontzettend mooi horloge.
Die kleur van de onderste ![]()
Ja, ziet er lelijk uit hè? Op het eerste gezicht, vind ikzelf althans…maar het is een 7005je, en toch wel een exotische combinatie, benieuwd of ik hem met een nieuwe plexi appetijtelijk kan krijgen😅 geen idee of die bezel de originele is, maar we gaan het gewoon proberen.
Onder die oude plexus kan nog wel eens een verrassing zitten
Is dat ook de Damas Beguellin die Lex had?
Leuke!!
Geen idee zegt me niets ![]()
Ah zo, nee dat is een ander uurwerk, is ook zwitsers en niet frans.
Aanvulling voor mijn relatief beperkte 50’s collectie; Tissot uit 1957 met een tafelkleedje op de wijzerplaat ![]()
Binnenin een Tissot 28.5R-21 kaliber
Deze is nu net binnen. Vergat een foto te maken (dit is een foto verkoper) en haalde hem gelijk uit elkaar. Een nieuw glaasje is al besteld, en de kast kan mooi opgewreven worden. Wordt dat best een sprankelende 7009!
Deze 7005-8190 heeft een nieuw oud plexi gekregen dat ik heb gepolijst. Precies hetzelfde toevallig. Nu is zichtbaar dat de wijzerplaat wat aangetast is, niet duidelijk waardoor precies. Wijzers zijn mooi en uurwerk is nog uitstekend, ziet er haast als nieuw uit.
Het bandje dat erbij zat is mwa, maar heb ik er nog even op gezet. De lunette is van messing, met het afgeschuinde gedeelte nog een soort chroomlaagje zichtbaar. Deze wonderlijke kleurcombinatie lijkt mij wel origineel, want ik zie hem vaker online, als ik op deze referentie zoek.
Kleur en sunburst-effect van deze wijzerplaat zijn wel bijzonder mooi. In nieuw- of mint staat zou deze mij misschien wel hebben kunnen overtuigen😊