Ik kan het ook niet laten:
Projectje (mogelijk), zal bij binnenkomst een snelle inspectie doen. Wellicht dat ie daarna wat langer in de projectenbak blijft liggen
Zou ik niks aan hoeven/moeten doen. Leuk voor de inmiddels verzameling bijtjes
Ik kan het ook niet laten:
Projectje (mogelijk), zal bij binnenkomst een snelle inspectie doen. Wellicht dat ie daarna wat langer in de projectenbak blijft liggen
Zou ik niks aan hoeven/moeten doen. Leuk voor de inmiddels verzameling bijtjes
Was onderweg en kwam vandaag ineens aan
Leuke “Eska” met een AS1173 (volgens verkoper) bumper automaat, en een stalen “clam shell” kast met van die schroefjes.
Leuk ding!
Inderdaad wat een snoepje zeg!
Deze is ook binnen, zakhorloge loopt nog, wel met een wat zielige amplitude.
Eerst maar eens de secondewijzer er terug opgeprikt en binnenkort maar eens kijken hoe ik het geheel op ga knappen:
Hellup . Welk model en bouwjaar (ongeveer?) is dit?
Context: vandaag een Pontiac ontvangen van een ver familielid. De schenker weet er weinig van, helaas.
Hij heeft medio 1980 van zijn werkgever, de Belgische Spoorwegen een horloge gekregen ter ere van de start van zijn derde decennium als werknemer.
Ik heb de stalen, niet originele band eraf gehaald.
Wat ik weet:
Diameter: 35mm
Lugbreedte: 18mm
WR: 5 ATM
Stainless Steel
Quartz?
Achterop de letter B en 3rd millennium. Raar, want hij startte zijn 3e decennium bij de Belgische Spoorwegen. Foutje?
Heeft minstens 5 jaar in de la gelegen.
Hij gaat binnenkort eerst nog voor een pitstop naar @Tokes
Mocht iemand iets meer weten van deze Pontiac, dan hoor ik het graag.
Pics or it didn’t happen:
Dank voor het kijken .
Op een veilingsite vind ik door een simpele zoekbewerking diverse identieke exemplaren waarbij wordt aangeduid dat deze in het jaar 2000 zijn uitgereikt door de NMBS/SNCB aan hun personeel. In sommige gevallen is een in dat jaar uitgegeven garantiebewijs aanwezig. Kan het zijn dat uw relatie zich vergist in het jaar van verkrijgen ?
Dat moet dan wel, want dit moet het horloge zijn. Daarom natuurlijk ook de tekst achterop ‘3rd millennium’.
Goed gevonden, dank je wel.
Het familielid is de jongste niet meer en met de jaren kunnen herinneringen vervormen of vervagen.
Begrijpelijk. En herkenbaar…
Daarmee hoort hij ook niet thuis in dit topic.
Excuus daarvoor .
Ik vond op ebay dit zeldzame zakhorloge met centrale secondewijzer.
De enkele keer dat zo’n zakhorloge wordt aangeboden wordt het meestal niets omdat er teveel liefhebbers gaan bieden, maar nu had ik geluk.
Het uurwerk is een aangepaste franse Parrenin, van onbekend kaliber.
Het basisuurwerk is waarschijnlijk deze Parrenin 18 1/2 U
Leuke aanwinst
Dank je.
Haha, lijkt mijn voorraad wel! Gefeliciteerd, niets is fijner dan meteen verder te kunnen met je projecten!
Ja ben al geruime tijd opzoek, maar greep of mis of het was simpelweg te duur voor wat aangeboden werd.
Er komt trouwens vandaag ook nog een lotje glaasjes, opwindassen en kronen binnen:
Weet ik gelijk waar ik moet zijn
Ik had ook een flinke zak met glaasjes, maar ik heb alles weggegooid. Bij veel glazen zat er gelijk craquelé in na montage. Door ouderdom zijn de weekmakers opgelost