Vintage incoming (Deel 1)

En dan nog een beurtje laten geven, Paul. Als je nog vragen hebt over Buyee, dan hoor ik het wel.

1 like

Vol verwachting klopt ons hart. Beide helaas niet met orginele band, maar dat gaat de pret niet drukken.

17 likes

2 toffe vintage Omega’s :+1:

Mooie aanwinst

De dial en wijzers van de Seamaster, prachtig :smiling_face_with_three_hearts: :partying_face:.

Een hele leuke nieuwe aanwinst van Marktplaats: een oude Provis Watch Genève. Ik vind die zwarte (in fel licht heel donkerrode) cijferring zo mooi. Een de rustige plaat zonder datum en met kleine seconde. Het horloge is ca 34mm in diameter en loopt goed. De kroon lijkt mij nieuwer.

Er zit een eenvoudig leren bandje bij dat wel heel oud en goed gemaakt is (fraai messing gespje), maar volgens mij nieuwer dan het horloge.

17 likes

Wat een mooie. Ik zag deze ook staan, heb ook nog even getwijfeld. Heeft hij onderhoud nodig?
Mooi!

Ik denk dat hij wel onderhoud nodig heeft, 'k heb nog maar kort naar het uurwerk gekeken, hij loopt enthousiast (mooi laag tikgetal) maar het werkje leek wel wat droog en stoffig.

Het viel mij op dat de kastpoten bij de 6 iets verder uit elkaar staan dan bij de 12. Die bij de 5 lijkt een halve millimeter verder uit het midden te staan. Toch is hij niet verbogen denk ik, want de kast is perfect rond. Alles is fijn handwerk lijkt mij, rond 1940? Al met al vind ik het een heel mooi horloge😊

3 likes

Hier is de cijferring nog iets beter te zien.

12 likes

Leuk horloge hoor. Kroontje kan best kloppen toch?

Hij heeft een wat andere kleur, meer rosé, en lijkt ook nieuwer, veel minder versleten dan de kast. Maar ik kan mij vergissen!

10 likes

Grote kans dat die kroon vervangen is inderdaad, maar qua model wel kloppend.

1 like

Die wijzerplaat… Kijk wat ik dit weekend kocht Rommelmarktvondsten - 1325 van bert_be

1 like

Verrassende gelijkenis!

Ik vond trouwens deze pagina van een Provis horloge waarvan het werkje precies hierop lijkt.

En geen incabloc, betekent dat jaren '40, of zelfs '30? Ankerrad lijkt een eigen brug te hebben maar die zit volgens mij vast aan de brug ernaast.

Een Seiko 6206-8040 Seikomatic. Heeft veel weg van de “weekdater”. Pracht horloge uit de 60er jaren, met de kroon op 4 uur, die netjes in de kast is verwerkt.
Leuk projectje met wat werk. Nog even geduld hebben.

15 likes

Patrick heeft je toch goed besmet :joy:

1 like

Ja, erg he? Een (Seiko vintage) virus binnen een (horloge) virus.

3 likes

Ja ik geef hem ook de schuld van mijn Seikofetish hoor…

2 likes