Leuk horloge hoor. Kroontje kan best kloppen toch?
Hij heeft een wat andere kleur, meer rosé, en lijkt ook nieuwer, veel minder versleten dan de kast. Maar ik kan mij vergissen!
Grote kans dat die kroon vervangen is inderdaad, maar qua model wel kloppend.
Verrassende gelijkenis!
Ik vond trouwens deze pagina van een Provis horloge waarvan het werkje precies hierop lijkt.
En geen incabloc, betekent dat jaren '40, of zelfs '30? Ankerrad lijkt een eigen brug te hebben maar die zit volgens mij vast aan de brug ernaast.
Een Seiko 6206-8040 Seikomatic. Heeft veel weg van de “weekdater”. Pracht horloge uit de 60er jaren, met de kroon op 4 uur, die netjes in de kast is verwerkt.
Leuk projectje met wat werk. Nog even geduld hebben.
Patrick heeft je toch goed besmet
Ja, erg he? Een (Seiko vintage) virus binnen een (horloge) virus.
Ja ik geef hem ook de schuld van mijn Seikofetish hoor…
Graag gedaan
Dan doe ik goed werk!
Zou best een AS 1200 kunnen zijn. Ranfft dateert deze 1945.
Momenteel wat op zoek naar verschillende Cosmotron modellen om te fixen/opknappen.
Deze 2 komen maandag.
Ik kon het toch niet laten, toen ik deze Seiko Champion met spiderdial voorbij zag komen voor niet al te veel. Met nog iets wat nog loopt, hoop ik het nog snel hier te hebben…
wel ik ben ook benieuwd naar de binnenkant!
Ik heb weer iets incoming. Een Seiko natuurlijk, maar toch weer anders, dan de rest. Deze keer namelijk een pocketwatch. Maar dan wel eentje op steroids, want deze tikt namelijk op 36000 beats…
Een Seiko 5740-0080, die standaard een 5740C uurwerkje heeft. Ik heb er al vaker naar gekeken, maar vaak kwamen ze voorbij tegen te hoge prijzen. Deze keer was het wel raak. Er moet nog wel een nieuw glaasje op, maar dat heb ik ook al gevonden.