Vintage incoming

dankzij jou. Normaal test ik alles en doe ik ook alles open. Nu omdat ik al een aantal rado’s van die dealer kocht die telkenmale authentiek waren, de griep die echt lelijk in mijn lijf zit en vooral de buitenkant die echt perfect overeenkwam met het origineel, had ik de stap open doen overgeslagen. En hoe ziek ik ook ben, het liet me niet los en vannacht om halftwee het bed uit en dat ding open gemaakt. Ja toen was het duidelijk zonder ook maar iets te moeten demonteren, gelijk fotootjes genomen. En gelijk dealer gemaild. Die maakt er ook geen punt van het retourlabel zat deze ochtend in mijn mailbox en maandag pikken ze hem op. Dus toch merci dat je dat vlammetje in me aanwakkerde om toch uit bed te gaan en het ding toch maar open te doen. Dit is wat er in zit, ik kan me in mijn wildste dromen niet voorstellen dat rado dit in haar horloges steekt, zelfs niet in de instapmodellen

zo zie je maar, utierlijk voldeed ie aan alle specs van rado, nummering was in orde, belettering was in orde, facet geslepen glas was in orde, kastafmeting was in orde en dan kom je een chinese prul binnenin tegen, grrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Nu soit ik heb iets anders gezien om met de teruggave aan te schaffen en eerlijk gezegd hou ik nu ook al mijn hart vast voor de 2de die nog onderweg is. Die gaat onmiddellijk open bij aankomst :wink:

12 likes

Die purple horse en die diastar 1 zien er m.i. prima uit gelukkig.

1 like

Misschien moet ik het maar bij Longines en de oudere horloges van andere merken houden. De wereld van fake horloges is een brug te ver voor mijn kennis van namaak jong/nieuwe uitgaves, Als ze die zo goed kunnen namaken is voor mij de lol er wel van af, iedere keer maar af wachten is het wel een echte. Want hoeveel mensen maken de horloge open bij aankomst van hun nieuwe aankoop. Nog niet zo veel denk ik, en ze hebben er ook het gereedschap niet voor. D.w.z. dat er veel mensen rondlopen met een nep horloge terwijl ze voor een echte betaald hebben

1 like

Och, als je die Diastar 1 als maatstaf gaat gebruiken dan kan je al een hoop weg strepen. Het is moeilijk te zeggen soms, maar ik “zie” dan dat het algehele beeld een niet pluis gevoel geeft. Maar ik heb het niet altijd goed hoor :smile:

3 likes

Het was knap hoor dat je dat zag, van de nieuwere horloges heb ik qua uiterlijk geen verstand, ben meer voor het technische gedeelte, hier op het forum is een topic, welke horloge is dit. Ze laten dan een heel klein stukje van een horloge zien, En in een mum van tijd zegt een forumlid welke horloge het is. Daar zijn er misschien al 100 voorbij gekomen maar ik heb nooit een merk of type kunnen herkennen, het zijn ook jongere horloges. Maar dat is wel knap van die kerels die dat wel kunnen. En jij zal dat ook wel kunnen.

1 like
2 likes

Valt mee hoor, dat nieuwe spul ken ik niet zo, wel b.v. het verschil tussen een landeron 47 of 48, of hoe een Felsa 415 er uit moet zien.

1 like

Deze 3 zijn onderweg…

26 likes

Ook weer eentje onderweg :sweat_smile:
image
Foto van de verkoper :smile:

20 likes

Deze Vintage Vostok gekocht. Koopje maar weet echt helemaal niets over dit model behalve dan dat het een hand opwinder is.
De reden van aankoop was dat hij er totaal anders uitziet dan de gebruikelijk Vostok’s, althans voor mij toch.
Verwacht hem deze week binnen.
Schermafbeelding 2023-12-12 om 15.17.48

8 likes

na de diastar miskoop het ding teruggezonden en dan een keertje goed nagedacht en ipv een andere horloge te zoeken heb ik de centjes gespendeerd aan kerstkadootjes voor het petekind en de anderen die hier kerst komen vieren, maar er schoot toch nog een kleine 100 euro over, die heb ik natuurlijk wel in een horloge gestoken. Ik heb er zelfs 2 voor kunnen kopen met een kleine opleg van 55 euro om ook de douanekosten en de verzendingen geregeld te krijgen. Goh nu zie ik iedereen denken 2 horloges voor 150 euro inclusief fees en shipment, t zal wat zijn. We zullen dan ineens maar prentjes toevoegen, prentjes komen van de verkopers

aangezien ik niet de juiste starliner kast vind voor de bauw-grijze in in te werken en dit voorbij kwam gevlogen, heb ik dan maar dit gekocht om in het starliner met two tone plaat gevoel te blijven. Het ding zou lopen. Hoe het loopt dat zullen we dan wel zien. Beetje spikkels op de plaat, hopelijk nog weg te poetsen en zoniet ja dan kan ik er nog net mee leven. Wel nog lang wachten, geschatte levertijd 5-10 januari 2024

En dan nummer 2, die werkt niet maar longines 10L heb ik nog wel ergens liggen dacht ik en zoniet snor ik die wel even op. Plaat ook wat gepatineerd. Ik ben doorgaans niet van de patine, maar kom voor 48 euro excl fees en shipping moet je nu ook geen nieuwe verwachten

Hopelijk is het glas nog goed, anders wordt dat ook weer een zoektocht en ook bij deze nog laaaaang wachten, geschatte levertijd half januari. Nu ja wij gaan het jaar 2024 dus leuk kunnen inzetten met gelijk enkele nieuwe aanwinsten :slight_smile:

Maar allez kom voor het bedrag dat ik maar uitgaf - lees: met het bedrag wat overschoot na voor alle kerstgasten kadootjes gekocht te hebben - vind ik dat ik toch behoorlijk leuke horloges kocht. Vooral de green horse 6 met gesplitste plaat vind ik de max en zit ik in spanning op te wachten.

16 likes

Die RADO’s blijven leuk spul. Ik heb inmiddels een paar Diastars liggen met verschillende vormen kasten en wijzerplaten. Allemaal nog werk aan de winkel :sweat_smile:

1 like

Tja, wat moeten we anders doen met onze tijd, als het maar overzichtelijk blijft,

Hola, nu ben ik daar toch wel benieuwd naar als die klaar zijn :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Dat zou zomaar nog wat kunnen gaan duren. Mijn werkkamer is nog lang niet klaar :pensive:
Nu doe ik alleen nog kijkoperaties en klein eenvoudig herstel/bijstelwerk.

4 likes

Ondanks dat mij de afgelopen weken de tijd ontbreekt om aan horloges te sleutelen, blijft er gewoon nieuwe aanwas binnen komen.

2 edox-en deze keer. De delfin is defect, de ander zou moeten lopen.
Ik verwacht ze rond de jaarwisseling.

16 likes

Mooie score! Vooral die Delfin :heart_eyes:

1 like

Dank!
Zo op het fotootje redelijk gave exemplaren.
Delfin ook voor mij de mooiere van de twee.
Ben benieuwd wat de verkoper bedoelde met “not running”. Altijd weer een :gift:.

2 likes

Mag voor jou geen grote opgave zijn toch :stuck_out_tongue_winking_eye:
Die heb je waarschijnlijk in no time weer aan de gang!

2 likes

Dank je wel voor je vertrouwen! :facepunch:t2:

Ik kan wel wat defecten bedenken waar ik zo 1-2-3 niet uit ga komen, maar uiteraard verwacht ik een kleinigheid.

Of het uurwerk is incompleet; zit er alleen nog een platine met een minuutpijp in om de wijzers vast te houden :joy::joy:

2 likes

:rofl:
Dan is een ander uurwerk er zo ingezet, scheelt weer sloopwerk…

1 like