Vintage incoming (Deel 1)

net deze gekocht op eBay enkel en alleen om te weten te komen welke model naam er opstaat. Is duidelijk het omega seamaster font uit de jaren 50 begin 60. Gokken jullie mee wat er zou kunnen staan😜

6 likes

Felca Airmaster

2 likes

Dat zou we eens heel goed kunnen, gaat mijn 2e felca worden.

4 likes

Deze Seiko Liner met grammofoon wijzerplaat komt deze kant op.

18 likes

mooi mooi

De enkele dagen geleden aangekondigede Finse Leijona horloges zijn binnen!

(foto verkoper)

Twee van de vier zijn lopend, de andere twee zijn waarschijnlijk nog wel tot leven te wekken.
Het repareren, poetsen en restaureren kan beginnen.

De vier Leijona’s waren overigens onderdeel van een veel grotere lot, waaronder nog meer Scandinavische horloges, o.a. van ‘Miljonär’.
Voorlopig ben ik dus wel weer even van de straat om er aan te werken.

14 likes

Leuke Oriënt exemplaren ook trouwens, lekker lot zeg :ok_hand:

1 like

Welke plaat zou die spelen? :joy:

Spannend.

23 likes

Mijn ‘‘budgetrammer’’ geinig voor weinig, Timex uit de 70’s geen idee verder qua uurwerk of wat dan ook verder. Grappig met bol glasje en draagt zeer fijn. Gekocht van een vriendelijk forumlid hier.

12 likes

Ik denk ‘Child in Time’ van Deep Purple…

1 like

Cool ding man

1 like

Jaa leuk ding he :smiley: de onderdelen vinden is lastig. Ik heb inmiddels een donor gevonden denk ik :smiley:

1 like

Zo, da’s een mooie verzameling. Ben benieuwd naar linksboven en onder, die zien er interessant uit. Veel rond de 32-33mm denk ik?

image

Linksboven: Deze is een (Zweedse) Milljonär met een mooi Unitas 6305 uurwerk. 37,5 mm ex kroon.
Loopt goed en inmiddels al cosmetisch opgeknapt. Moet denk ik nog wel een beurtje hebben.
Hier alvast een fotootje zoals ie nu is met een nieuw bandje. Het kastje is aardig aangesleten (vintage, patina, tandjes des tijds), maar de wijzerplaat is helemaal gaaf.

Het exemplaar linksonder in de doos is ook een Milljonair

image

Een wrakje, want het glas is een drama en hij loopt niet. Echter, de wijzerplaat is nog helemaal gaaf.
Ik heb een ander vrijwel identiek Milljonär exemplaar met ook een blauwe maar beschadigde wijzerplaat. Dus ga ik het e.e.a. omwisselen en deze gaat dan voor de onderdelen van het Unitas 6325 Wehrmachtswerk de spare parts doos in, tenzij er nóg een Milljonär met een passende goede wijzerplaat boven water komt. Maar dat is niet zo waarschijnlijk. Die Zweedse horlogemerken zijn niet zo makkelijk te vinden.

Van beide horloges komt nog wel een wat uitgebreidere NA beschrijving. Ik werk ook nog aan een postje over Scandinavische horloges, maar daar zit nogal wat research werk in, de geschiedenis van die voor de Zweedse en Finse markt in Zwitserland gemaakte horlogemerken is niet zo goed gedocumenteerd.

Mooie foto’s op je website trouwens, Jesse! Chapeau. Vakwerk!

13 likes

Dank voor je uitgebreide reactie, leuk om te lezen en te zien. Die eerste is heel mooi opgeknapt. Een beetje leven mag ook wel in zo’n oud beestje zitten.

Dank voor je compliment :slight_smile:

Cool! Ik doe mee.

31 likes

Vandaag in ontvangst mogen nemen:

21 likes

Mooi, orginele kroon lijkt mij? een genot om naar te kijken :+1:

Yes, en glaasje. Ref. 20214-1.