Vintage incoming (Deel 1)

35mm o.i.d.

3 likes

Vanmiddag nog twee Raketa horloges gekocht.

Een 2609 uurwerk.

En een met een 2614 uurwerk

De groene met het 2609 uurwerk gaat als donor dienen voor twee Raketa horloges die ik hoer thuis al heb liggen. Daar zijn wat veertjes van de steentjes kapot en sommige onderdelen te veel aangetast door roest waardoor ik het horloge niet lekker genoeg aan de praat krijg.

Het witte horloge met 2614 uurwerk mist een onderdeel en kan ik als het goed is ook uit de donor plukken. Oftewel: eentje offeren om er drie werkend te krijgen.

10 likes

Ha! Zaten jullie er op? Ik heb 'm ook zien staan. Ik dacht nog even, zal ik meedoen, maar het ging zó hard. Mooi ding. Die vintage Invicta’s zijn vaak de moeite waard. Veel plezier er van Diol!

2 likes

Click weg?

FHF/AS/ST 96 familie. Daar zijn er heel veel van. Onderdelen en donors geen probleem denk ik. ARSA is een mooi merk. De moeite waard om te repareren. Maar ja, die wijzerplaat… ? Moet je mooi vinden denk ik dan maar.

1 like

Deze kwam vandaag al binnen voordat ik 'm hier als ‘incoming’ kon melden.

Military style wijzerplaat. Blauwe wijzertjes. Loopt. Uurwerkje weet ik nog niet. Kastje is zo te zien van ZAMAC, alle chrome of andere plating er af, maar niet gebutst of beschadigd. Bij zorgvuldig poetsen of polijsten wordt Zamac mooi gunmetal zachtglanzend grijs.
We gaan het zien.
Bandje gaat in de kliko. :slight_smile:

10 likes

2 x Timex ontvangen

Een leuke TV Case Mercury uit 1972 en een Marlin met diepblauwe wijzerplaat uit 1977.

Na wat snel poetsen en plexiglas polieren ben ik vooral blij met de algemene toestand van de Marlin!

Nu dien ik wel de jacht te openen op een opwindas met goudkleurige kroon…

12 likes

Die kliko van jou zit al vol met die harentrekkers :stuck_out_tongue_winking_eye:!

4 likes

Met de huidige oud ijzerprijs kan @lexaf daar weer een horloge van kopen… :joy:

2 likes

Leuke vangst, gefeliciteerd!

Die rechter is heel tof voor Koningsdag! Gaaf ding hoor :clap:

1 like

het pakketje in Japan is vertrokken, het zal het allerlaatste pakketje zijn, na dit pakketje zijn het enkel nog de horloges van de wishlist die we zoeken en dat waren er niet zo heel erg veel. Dus wanneer het aankomt, gaan we met volle teugen genieten van dit pakketje en het klaarmaken ervan om gedragen te worden en op de display mooi te wezen. Dit zit in het pakketje

Lumino

Musketeer VIII

17 stuks en daarmee zullen alle plaatsjes gevuld zijn op de 11 plaatsjes voor de wishlist horlogetjes na. Om die reden ook aan het verder werken aan wat er nog ligt en de projecten uit de schuifjes. Wel zijn er nog wat andere seikootjes onderweg voor het seiko projectje, maar dat is het dan ook daadwerkelijk, tenzij er nog eens iemand een doos uurwerken komt afzetten, ja voor echt dat hebben we een keertje meegemaakt :slight_smile:

In elk geval we kijken uit naar het pakketje want rado we love rado :slight_smile:

23 likes

wow die jetliners!!!

1 like

Ebay gokje, hoop dat de linkse ten minste 34 à 35mm groot is en dat balans niet te vermangeld is door het losgekomen kroonrad
iemand een idee welk binnenwerkje dit is?

10 likes

Zojuist mijn eerste Tissot gekocht, is nu onderweg.

14 likes

Coole pointerdate :sunglasses:

1 like

Die zijn idd bijzonder, gemaakt midden jaren 60 op een “oplage” van 5000. Maar ook de ncc, de ticino, de lite nite en de balboa cologny met originele gesteende band zijn redelijk bijzonder. De ncc’s staan op de wishlist van 11-14 nog gewilde horloges, in het bijzonder de 202, dat is de opvolger van deze 101, die vinden we het allermooist van de 5 gemaakte ncc modellen. Ooit op een dag :slight_smile:

1 like

Dat ziet er weer veelbelovend uit!
De Jetliner vind ik persoonlijk de mooiste uit deze set.

Veel plezier met verheugen en de daaropvolgende gebruikelijke top-herstelling van deze Rado-armada

1 like

Wordt verwacht, een zeldzaam Moeris zakhorloge met centrale secondewijzer.
Het uurwerk is cal 19G, maar het loopt niet.

17 likes

Die zijn idd erg mooi en gezocht, daarom dat we er 2 kochten toen de kans zich aanbood.

Zelf ben ik meer fan van de ncc, de lite nite en de LM

Die is erg mooi idd. De jetliner is ook wel cool.

De rest is te funky voor mij.

1 like