Vintage incoming

Op het eerste oog miste ik de secondewijzer, maar die is er wel. Volgens mij is er een mooi horloge van te maken. De kast is al geweldig.

1 like

Verkoper zegt dat het een Seiko mod is…

Naar mijn mening is een Seiko mod een gemodificeerde Seiko…

Niet een aliexpress gemodificeerd om op Seiko te lijken.

Hij lijkt van goede wil om hem terug te nemen en het geld te retourneren.

Ik heb voor de zekerheid wel overal screenshots van …

2 likes

Ja, vond ik ook. Ook de donkere wijzerplaat, komt wat koperachtig over. En die uurwijzer met de grote cirkel. Heerlijk.

Er zit een AS 984 in, als ik het goed gezien heb, dus onderdelen vinden moet doenbaar zijn :hugs:

Een groot ding is het niet - denk niet dat die meer dan 30-31mm zal zijn - en vaste lugs zijn kudt maar dat zien we dan wel. :smile:

4 likes

Een plaatje! Mooi ontwerp…

Deze Alltime vandaag over de schutting gedropt, even wat opgepoetst en later een servicebeurtje.

14 likes

Wordt verwacht deze 40mm grote Chronosport met vliegtuig logo,
De meeste horloges van dit merk , die ik op ebay tegenkwam zijn chronograven met Valjoux uurwerk. Er zijn echter nogal wat horloges te vinden met Chronosport op de wijzerplaat waaronder die van Helmut Sinn.

12 likes

Vandaag ook de Nitella aangekomen, ik heb even een milde poetsbehandeling gegeven en het glas gepolijst, het glas zal vervangen moeten worden, het loopt constant wel een servicebeurtje nodig.
De vlekken op de dial gaan er niet uit, dus laat ik zo, verder weinig straling.

9 likes

Ik kwam in de doos met nog op te knappen horloges deze twee 32mm grote horloges tegen. Een Ricoh Swing met Katano uurwerk en een Bonheur met Durowe uurwerk.
De uurwerken lijken wel een beetje op die Katano van jou. :grin:

7 likes

Takano…

De Ricoh Swing is wat raar. Zover ik heb kunnen vinden, heeft Ricoh nooit een Durowe gebruikt, alleen Takano in hun eerste serie horloges. Maar die Durowe zijn krengen om te doen. Heeft vooral te maken met het feit, dat de balans heel erg moeilijk terug te plaatsen is, door de brug die er net onder ligt.

1 like

Ik was de veiling vergeten, dus hier niks binnenkomend.

1 like

Ik zie de secondewijzer links liggen dus wat dat betreft compleet. Wordt wel een mooi horloge :ok_hand:

2 likes

Ik zag hem vandaag weer langs komen (met enkel een aangepaste titel) dus hopelijk alles goed gegaan en geretourneerd.

De aangepaste titel:

Screenshot_2894

wat ik 2 dagen geleden zei:

Het zou grappig zijn als het geen

was.

Een mooi Citizen midsize duiker uit de jaren 80
Wat een gave kleur :heart_eyes:

12 likes

Vandaag pas terug gestuurd,was gisteren aangekomen…dus wel snel aangepast…hij heeft het ding nog niet eens terug…

En ik mn geld ook nog niet :roll_eyes:

Er is ook geen reactie meer gekomen op de mededeling dat hij verzonden is.

Maar als het erg drastisch wordt…ik heb zn naam en adres

Vandaag gearriveerd, deze Tissot uit, vanaf 1940. serienr. 1080908

12 likes

Dit kan toch niet jongens! ik zie op Tradera een Tissot staan uit 1941, dit wordt aangeboden voor 88 euro, prima, maar het grote probleem is dat het wordt aangeboden zonder glas!!, dit zijn echte radium knetters, is geen probleem zolang het achter het glas zit, maar zo’n horloge te koop aanbieden zonder beschermend glas is een teken van grote onkunde, ik heb maar direct een bericht gestuurd en hun er op gewezen wat er aan de hand is en ze het beter uit de verkoop kunnen halen. Ik ben benieuwd wat ze doen.
Deze is het met de beschrijving:
Vintage, Tissot - Antimagnetique 32 mm, zonder glas
Diameter excl. kroon: 32 mm, Start bij opwinden.

3 likes

Zojuist een SVEA gewonnen
Beschrijving:
17 juwelen
Roestvrij staal
Diameter 36 mm kroon niet inbegrepen
er zitten kleine puntjes op de wijzerplaat
werken

SVEA

7 likes

Deze is binnen en kreeg er zelfs nog een cadeautje bij:

11 likes

Nieuwe aanwinst. Stopwatch van Excelsior Park. Uurwerk 3364. Deze gekocht als donor voor een dergelijke uit 1900 waarvan ik vind dat het een Torpedo timer is uit WO1.

Deze is van de BPM, de Bataafse Petroleum Maatschappij meen ik. 1948. Functioneert redelijk op het moment. De oudere is kats verroest maar ga ik zoveel mogelijk proberen op te knappen.

10 likes

Holy shit, die lijkt wel de loopgravenoorlog meegemaakt te hebben :exploding_head:

Je hebt in ieder geval wat te klussen :+1:

1 like