Vintage incoming (Deel 1)

Ik heb maar 1 simpel hotlogetje gewonnen…
Heb jij niet meer geboden?

1 like

Ik zie nu dat je overboden ben op de Mikko.
Nee, ik had er niet meer op geboden zodat jij em zou hebben. Dus weer in de laatste seconden overboden, net als ik op de sekel. 3 seconden voor tijd had ik nog het hoogste bod.:rage:

O, ik dacht juist dat jij verder zou bieden…(Op die Mikko)

Wel apart zonder sec wijzer!!

1 like

We vissen in dezelfde vijver. Ook naar deze gekeken maar radium en kleine diameter dus toch maar overgeslagen :smile:

2 likes

Mwa, ik laat er me niet speciaal door tegenhouden - heb er een heel pak liggen, ook in de projectenbak - maar het speelt wel mee voor onderhoud. Was die een draagbare grootte geweest, pakweg 32mm of meer, dan had ik misschien ook meegeboden :smile:

1 like

Ik hoop het van harte voor je, maar ik zou er niet teveel op rekenen.

Je moet het voor de lol doen en omdat je je aankopen mooi vind.

Je geld terughalen uit vintage is iets van de heeeele lange adem, en zelfs dan denk ik nog dat je in het rood blijft…

3 likes

Niet echt…

4 likes

Tsja. Geld verdienen op goedkope vintage - het kan, maar dan spreken we over een lelijk uitziend ding voor 20 euro kopen, en na nieuw glas en onderhoud voor 40 verkopen. Lukt wel. Maar de kost van je materiaal terugverdienen is al niet eenvoudig dan, je gereedschap is twijfelachtig, en je tijd moet je al gratis rekenen of het is helemaal ondoenbaar.

Maar daar gaat het ook niet om, je hebt iets leuks te doen, je leert bij, kan het horloge een tijdje dragen en zolang je er uiteindelijk niet op verliest, so be it. :grin:

3 likes

Haha! Valt wel mee hoor!
Ik spreek uit ervaring.

Zelf vind ik het leuk om die vintage dingen op te knappen. Komen als wrakje, of toch minimaal met enige parkeerschade binnen en de meesten mogen op een gegeven moment wel weer door, want de collectie hoeft niet groot te zijn. Als het horloge weer leuk loopt en oogt heb ik mijn lolletje gehad, verdienen hoef ik er niet aan.
Verschil tussen aan en verkoopprijs dekt net de materiaalkosten (geen uren en geen gereedschap meegerekend) van het opknappen, als er niet teveel kapot was. En de telefoon staat niet roodgloeiend als iets online komt…
Slechts mijn ervaring en voor mij is dat helemaal prima zo.

5 likes

Precies wat je zegt, je was me voor.
Het is ter lering en vermaak, de business case ontbreekt.

2 likes

Een Westclox Jarvis, loopt niet en glaasje mist, maar met originele doos en handleiding.

Een zogezegde dollar watch, goedkoop en met eenvoudig uurwerk.
Ik vermoed uit einde 50s.of ergens 60s?

15 likes

Nog even wachten :face_with_peeking_eye:

IMG_20240220_174530

4 likes

In een origineel doosje en prijskaartje erbij :+1:
Nu nog een passend glaasje !

1 like

Een nine dollar watch zelfs volgens het kaartje :grimacing:

1 like

Misschien reeds gevonden

2 likes

Penanker-alert!
Zeer grote kans dat deze een gebroken balansas heeft.

1 like

Invicta by Waltham

17 likes

Ik kan je deze aanraden:

8 likes

Na Inflatie zou die $9, nu $99 zijn, nogsteeds een goedkoop horloge

1 like