Vintage incoming (Deel 1)

Die heb ik ook ergens voorbij zien komen maar weet alleen niet meer waar…

Deze is vandaag binnen gekomen en loopt. Een service en poetsbeurt volgt binnenkort.

13 likes

Pontiac?
Nee Pontifa ! Wekker! Ik verwacht een AS 1475.
Een onbekend merk, maar wel Zwitsers.( Bij le Locle) En de fabrikant Stauffer( en familie) heeft vele vermeldingen. Eens uitzoeken :smile:

15 likes

Vandaag deze Evalon binnen gekregen.
Ik was benieuwd naar het uurwerk wat erin zou zitten want het horloge is tot op de draad bijna versleten! De gehele kast en vooral de deksel hebben het zwaar gehad. Net even de deksel gelift nadat ik het 1 en ander aan DNA verwijdert had om de sleuf te vinden waar ik mijn mesje in kon prikken maar wat blijkt tot mijn verbazing, er zit een 1 juwel EB8800 uurwerken in!! Wie had dat gedacht, en zelfs nog een x geserviced ook volgens de cijfers in de deksel.

Toch wel kwaliteits uurwerkje of zal deze een keer vervangen zijn?? Het uurwerk ziet er wel een stuk beter uit dan de kast.




10 likes

Weer wat moois gekregen uit de lade van oma. Beide leuke projecten. Een Pontiac en een JWO ancre (HEMA denk ik?). Hoe dan ook, weer mooie toevoegingen met familiegeschiedenis.

Verwerken: image.jpg…

14 likes

Verwerken: image.jpg…

Deze is vandaag binnengekomen

Een Gruen Veri-Thin vond deze wel geschikt als tegenhanger van mijn 70s Gruen LED

Hij zal ongetwijfeld voor service naar @Serge2 gaan en daarna door mij met plezier gedragen met een zwart leren bandje



20 likes

Nieuw, voor net ff boven de 2 euro :sunglasses:
Kan ik hier weer een mooi horloge mee herstellen (lees: uurwerk overzetten en het oude uurwerk gebruiken als donor voor overige uurwerken).

12 likes

Sinds lange tijd weer eens een gokje gewaagd op de Japanse Yahoo veiling:
Seiko 6138-0020 ‘Tokei’

18 likes

Ik heb zojuist ook een gokje gewaagd in Zweden en heb dit leuke vintage horloge gewonnen.

14 likes

Ik probeer steeds af te bouwen, maar dat valt niet mee. Zeker niet als zoiets voorbij komt :grimacing:
Met 40 mm zonder kroon en 20 mm lugs voor mij de perfecte maat. Zal volgende week moeten arriveren.


34 likes

Weer goed gescoord :ok_hand:

1 like

Ik zag hem voorbij komen op insta prima deal

1 like

Vooral die lunette is heel erg gaaf! :ok_hand:

1 like

mooi, 300m sous marine altijd goed
vraag mij nog altijd wie die toen heeft gebouwd - heb er één met squale in de dop

1 like

Leuk ding!!!

Proficiat :grinning::+1:

1 like

Afgelopen week weer een aantal pakketjes in ontvangst mogen nemen, hier onder de inhoud van het eerste pakketje: een mooie Omega Seamaster Quartz met een 1342 uurwerk er in!

13 likes

Het volgende pakketje zaten 4 horloge’s in maar die heb ik nog niet open gemaakt dus ik kan jullie nog niet vertellen welk uurwerk er in is gehuisvest.

10 likes

En als laatste vandaag een pakketje met een mooie Movado Sport in een hele nette staat!!
Ook bij dit horloge weet ik nog niets van het uurwerk wat er in zit.

14 likes

Ik vermoed wel een redial, maar erg mooi horloge!
Uurwerk zal denk ik een cal 470 zijn.

3 likes