Vintage ja of nee

Weet je wat ik me vaak afvraag als ik zijn advertenties zie? Hoe komt die man zo snel een aan wisselde voorraad vintage klokjes van gerenommeerde merken? En hoe kan het dat hij ze zo scherp kan verkopen? Dat zou betekenen dat hij ze nog scherper inkoopt toch? Ik zie zelden een buitenkansje, laat staan om er wekelijks een marktplaats pagina mee te vullen.

Mooie Tudor! Let wel dat wanneer je een vintage horloge koopt je zo zeker mogelijk bent dat het horloge alleen originele onderdelen bevat. De kroon is zo’n item die vaak wordt vervangen. Sommige horloges heb je meer twijfelgevalletjes van dan originelen. Tijdje een citizen bullethead proberen te kopen. Nog geen enkele gevonden waarvan ik zeker was dat ie origineel is. De dial wordt vaak vervangen etc.

Hij heeft een Rolex kroon wat ik opmerkelijk vond.
Maar na me een beetje ingelezen te hebben blijkt dat Tudor / Rolex vaak onderdelen wisselen.

Maar nogmaals ik ben nog een horloge kneus vooral wat vintage betreft dus ik ben heel blij met jullie reacties.

ToppieJoppie!

Op zich niets mis mee, maar met 34 mm wel aan de kleine kant.

Het is idd wat erg klein.
Nu heb ik niet zo’n dikke polsen (16,8cm)
Maar ben idd 42mm en groter gewend.
Zou 'm echt eens in het echt moeten zien / passen.

mijn eerste vintage was 34,5 mm. Helemaal verliefd en het horloge gekocht… half jaar later weer verkocht :wink: Voordeel van goed vintage inkopen is dat de waarde van het horloge met een beetje mazzel gelijk blijft of dat je er een beetje winst op maakt.

Ja noem me behoudend8-);), maar ik zou zelf eerst eens een leuke goedkope vintage kopen. Puur om te kijken of het wat voor je is. Voor minder dan 100 Euro heb je echt ongelofelijke veel keuze.::o En dan eens rustig inlezen, wat bekijken(!) en dan voor wat duurders gaan. Neem de tijd. Vintage is niet voor iedereen. Zeker charmant, maar nieuw(er) heeft ook zo z’n voordelen.

Bij mij is het juist de maat van de vintage klokjes die zorgt dat ik niet op vintage overstap. Zelfs de oude subs die ik prachtig vind, in maat hetzelfde als de moderne varianten dragen toch veel kleiner. Kast en lugs zijn nl ook iets veranderd in de loop der tijd.
Zoals n.visser al zei, check of alles ècht origineel is, vooral Rolex heeft de neiging om zaken te vervangen door nieuwe onderdelen tijdens een beurt.
Maar wil je bijv. een Sub of Speedy gaan dragen op Nato, tja dan zou de band van mij niet per sé origineel hoeven te zijn.
Maar ga er vooral uitgebreid voor zitten, boeken lezen en plaatsjes kijken, oh ik vergeet het belangrijkste: dit mooie forum doorpluizen!