Mijn vader draagt nu reeds meer dan 40 jaar een Jaeger-LeCoultre (handopwinder). Helaas heeft hij niet de gewoonte om elke twee of drie jaar onderhoud te laten plegen. Hij draagt zijn JLC gewoon tot hij de geest geeft en laat hem dan herstellen. In de loop van de decennia is dat toch al meerdere keren nodig geweest. Helaas is het horloge volgens ons ook al meer dan eens door een charlaten onder handen genomen…
Vorige week was het weer zover. Hij staat weer stil. Ik ben nu op zoek naar een goede horlogehersteller, die bovendien verstand heeft van oudere Jaeger-LeCoultre horloges.
Kan je iemand aanbevelen ?
Bij voorkeur in België, maar Zuid-Nederland is ook OK.
Neems eens contact op met Freddy. In onderstaande link zie je zijn werk aan een JLC. Hij woont in ieder geval in het Zuiden, wellicht in België ook, dat weet ik eigenlijk niet eens.
Ik heb zelf nooit zaken met hem gedaan, maar anderen op dit forum wel, en het lijkt een echte ‘wizard’.
Freddy is Belg en woont ook aldaar . Vakman pur sang maar drukdrukdruk.
Ferrie woont in Heerlen, ook druk, maar evenals Freddy veel ervaring met oudere horloges
Hallo GBW,
Sinds mijn 14de ben ik horlogegek en heb veel ervaring met klassiekers.
Kijk eens naar mijn website.( www.creatempo.nl ).
Ik woon weliswaar niet in Zuid-Nederland m aar krijg regelmatig opdrachten per post. Verzekerd verzonden heen en retour is niet te duur.
Laat iets horen als je nog geen horlogemaker hebt gevonden?
Vriendelijke groet,
Hans