Vintage kenners gevraagd, wat zijn dit voor klokjes?

Beste hf’ ers

Mijn moeder kwam met 3 oude horloges aanzetten uit haar jeugd.

Ze was benieuwd of het iets van waarde en horloge historie heeft.

De aller linkste is van haar moeder geweest.

Alliedrie zijn mechanisch.
Er staat wel swiss made bij.

Hopelijk herkennen jullie deze merken/ modellen en is er meer info over. Hier de fotos:

1 like

Denk dat deze niet zo gewild zijn. Waarde zal daarom vooral sentimenteel zijn…

1 like

Deze zouden van mijn moeders oma’ s geweest zijn

Dergelijke dameshorloges worden erg weinig verzameld en zijn voor de meeste mensen veel te klein om te dragen, de waarde is daarom de goudwaarde. Daarnaast is mijn ervaring dat de uurwerkjes vaak van lage kwaliteit zijn.

1 like

oke thnx!

1 like

Qua waarde zal het inderdaad max. de goudwaarde zijn.

Qua begeerlijkheid als erfstuk zou ik, als je de mooiste wilt uitzoeken, de Tissot een servicebeurt gunnen. Tissot is een gerennommeerd merk, de staat is uitmuntend en een service relatief goedkoop, mits de onderdelen voor handen zijn.

1 like

ja zoiets dacht ik ook, ze lopen nog perfect!

Marti ben ik toch wel geregeld tegengekomen. Het is een Nederlands merk. De paar die ik van binnen heb gezien hadden een A. Schild kaliber, geen luxe werkjes maar AS is wel goede kwaliteit.
(Verder geheel eens met de voorgaande bijdragen).

1 like

Gewoon wel een erg leuke “vondst” zo. De Tissot is erg leuk moet ik zeggen. Ik heb een zwak voor dat merk… Ik weet het.

Het is lastig te zien zonder foto’s van de achterkant maar ik vermoed dat de twee horloges van overgrootoma van goud kunnen zijn… de Tissot zou dan als enige nog iets meer waard kunnen zijn als de smeltwaarde.

Nog even los van emotionele waarde natuurlijk…

Er staan wel goed stempels op, en die twee lagen apart omdat ze van goud zouden zijn.

Dan praat je vanwege de bracelets toch over een aanzienlijke waarde…

het zijn wel miniscule kleine horloges haha.
ik zal eens vd achterkant een foto maken, ben ook benieuwd uit welk jaar de tissot bijvoorbeeld is.

misschien heeft mijn moeders oma het horloge op oude leeftijd verkregen, maar wellicht ook jonger.

opwinden en loopt nog goed!

beurtje wel misschien verstandig na al die jaren

Bouwjaar van de Tissot is te achterhalen aan de hand van het serienummer op het uurwerk, maar dan moet wel de kast open. Hij is in elk geval niet van voor 1960, want hij heeft al het nieuwe logo dat in 1960 geïntroduceerd werd.

dank je voor de info!

ik zal binnenkort eens kijken en de tissot op de weegschaal leggen :slight_smile:

1 like

Reken dan ongeveer 2 gram voor het uurwerk dat erin zit met glas. De Tissot is zeker de service waard !

1 like

Het meeste is al gezegd, maar wat me aan de Eloga opviel was dat het kroontje boven de merknaam precies dat van Fortis is.

De Roneor is zeer waarschijnlijk een penankertje.