Vintage King Seiko - neppe case back?

Beste leden,

Op een online veiling ben ik een vintage King Seiko tegengekomen die ik erg interessant vindt. Het model nummer zou een 45-8020 moeten zijn. Nu ben ik online wat plaatjes aan het zoeken en valt het mij op dat de case back anders is dan dat ik online kan vinden. Weet iemand of dit een replica is?

Die van de veiling heeft alleen maar Kanji (zie foto):

Terwijl de modellen die ik online vind altijd ook Engels script hebben:

Wat denken jullie?

1 like

Ik kan het zogauw niet vinden, maar ik heb ooit iets gelezen over een serie uitgebracht op bestelling van een bedrijf (?)

1 like

Deze lijkt er wel op:
https://marketplace.watchcharts.com/listing/154297-fs-king-seiko-ks-chronometer-45-8020-beat-hand-wind

en deze:

1 like

Zoals @MartijnV aangeeft konden overheidsinstellingen of invloedrijke ambachtslieden enkele exemplaren ‘‘opmaat’’ laten maken.
Hierbij ontbreekt vaak een serienummer of modelnummer e.d.
gezien de gravering refereert naar de showa tijdperk lijkt het me sterk dat dit ‘‘namaak’’ zal zijn. anders hadden ze het wel geheel blanco gelaten :slight_smile:

2 likes

Geloof dat je horloge 8 jaar geleden uit de US kwam en 10 jaar terug uit JP
https://www.watchuseek.com/threads/fs-king-seiko-ks-chronometer-45-8020-hi-beat-hand-wind.3442858/

1 like

Zelfde model, maar niet exact hetzelfde horloge, denk ik. Deze beschadiging zit er bijvoorbeeld niet op:

Het feit dat ze geen serienummer op de achterkant hebben, maakt het natuurlijk wel wat lastiger om het met zekerheid te zeggen.

1 like

Heb je helemaal gelijk in!
dacht in een opwelling even, dat moet hem zijn!

Bij deze een foto van mijn eigen KS 4502 - 8000

Een foto van een KS 4500-8000

Een foto van een KS 5625 - 7010

Zoals het eruit ziet.

Groet MJD

5 likes

Kan ik uit jouw antwoord halen dat je kan lezen wat er staat? Ik ben heel benieuwd!

De vertaal-app op mijn telefoon maakt dit ervan: 60 jarig jubileum van Idemitsu. 1971.

1 like

99.5% Geen replica. Wrs custom of modified caseback vanwege de gravure.

1 like

Het jaartal Showa 60 1971. Ik denk eentje niet voor de export vermoed ik. :thinking:

1 like